انتشار متن نامه رهبر نهضت صدر به سردار کعانی


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901797

رسانه های عراقی متن نامه رهبر جنبش صدر به فرمانده سپاه قدس ایران را منتشر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش العالم، مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر در این نامه خطاب به سردار اسماعیل قاآنی که از سوی خبرگزاری السومریه منتشر شده، نوشت:

«حاج اسماعیل کعانی.. ولادت امام و رهبر و بنیانگذار حکومت عدل و داد در تمام جهان را به شما تبریک می گویم و از خداوند متعال می خواهم که ما و شمر را در این پیروزی ثابت قدم نگه دارد.

یکی از عنایت های خداوند به ما عراقی ها این است که خداوند به همسایه ما یعنی جمهوری اسلامی ایران عطا کرد تا عراق و ایران به عنوان دو همسایه بتوانند در سختی ها و خوشی ها از یکدیگر محافظت کنند… مخصوصاً پس از سقوط دیکتاتور ظالم که من و تو از آن رنج بردیم

بنابراین عراق درگیر خواهد ماند تا زمین و آسمان آن نقطه آغازی برای حمله به کشور شما نباشد، امیدواریم شما نیز به این امر پایبند باشید. زیرا عدم تمکین به ما بسیار لطمه می زند و همچنین (عدم تمکین) باعث می شود که دیگران ما را به بهانه وادار کنند و این چیزی است که شما قبول ندارید اما همانطور که می دانید عراق کشور اصلی شیعه است و در این 7 نفر شیعه هستند. ائمه. در حالی که طرفین برای بمباران مزار شهدا در کمین هستند.

ما نمی خواهیم جمهوری اسلامی بهانه ای باشد برای دیگران (چه از جنوب و چه از شمال و حتی رژیم صهیونیستی برای بمباران عراق و اماکن مقدس آن.

اگر به ما حمله کنید، بهانه ای می شود که دیگران ما را بمباران کنند… در حالی که عراق نیز مانند شما کشوری مستقل است و خدا شما را از شر هر بدی حفظ کند… قرار دادن دشمن در خاک عراق با این کار انجام نمی شود. اما از طریق روش های دیپلماتیک رایج و مرسوم در سطح جامعه بین المللی.

بنابراین زبان گفت و گو با دولت و طرف های ذیربط باید حاکم باشد تا این دو کشور سنگری غیرقابل نفوذ در برابر دشمنان باقی بمانند… ما آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را داریم، یعنی تلاش می کنیم تا گفت و گو و تمام مناطق متخاصم که خاک ایران را هدف گرفته است، ببندند.

من مطمئنم رهبر جمهوری اسلامی از جمله کسانی است که بر صلابت عراق و تشیع تاکید می کند تا این کشور خواه ندانید آسیبی نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید