سردار کعانی: پیروان ایدئولوژی از دوم خرداد عضو مقاومت نبودند

سردار کعانی: پیروان ایدئولوژی از دوم خرداد عضو مقاومت نبودند

روز جدید : سردار اسماعیل کعانی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: پیروان تفکر دوم خرداد یا اهل مقاومت نیستند یا از صحنه انقلاب و مقاومت بریده اند. هیچ کدام از مردم میدان مقاومت و تداوم آن نبودند.

سردار سرتیپ اسماعیل کائانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب سه شنبه سوم خرداد در مراسم یادواره شهدای دانشگاه افسری امام حسین (ع) به نقل از 3- شما اهل هورداد گفت: روز آزادسازی هرمشهر شهر خونین هورامشهر شد. این روز یک روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: آزادسازی هرمشهر بسیار بزرگ است و عظمت عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی هرمشهر شد کافی است تا دوران هشت ساله دفاع مقدس را با عظمت در دنیا معرفی کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: می دانیم عظمت سوم هورد و آزادسازی هرمشهر با همه عظمت نظامی و عملیاتی اش، آزادسازی هرمشهر نبود. عظمت این عملیات در یک بعد این است که عملیات نظامی انجام شد، همه دنیا از آزادسازی خرمشهر شگفت زده شدند و دشمن علیه ما صدام جنایتکار ادعا کرد که اگر خرمشهر را ایرانی ها بگیرند به آنها می دهم. کلید بصره

وی افزود: جوانان هرمشهری که عمدتا از فرماندهان ارتش در سنین پایین بودند و در مدرسه امام خمینی (ره) آموزش دیده بودند آزاد شدند. آنها تجهیزات اولیه زیادی داشتند، اما چون در مدرسه امام آموزش دیده بودند و فرماندهانی مانند امام بزرگوارشان داشتند، این عملیات بسیار بزرگ و شگفت انگیز را انجام دادند.

سردار کعانی با اشاره به سخنان امام مبنی بر اینکه خداوند هرمشهر را آزاد کرده است، گفت: عظمت این آزادی این است که فرمانده این میدان می گوید خدا هورمشهر را آزاد کرد. اوج ارزش فتح هرمشهر که خداوند آن را آزاد کرد بسیار بالاتر از توصیفی است که همه دنیا برای آزادسازی هرمشهر به کار می برند.

وی ادامه داد: هرمشهر وقتی توسط این جوانان تدریس می شود، مکتب امام آزاد می شود و امام می فرمایند که هرمشهر را خدا آزاد کرد، این کلمه و روش به حقیقت چیزی می پردازد که همه ملت های آزاده دنیا در زمان جنگ فهمیدند که این یک امر نیست. میدان جنگ، اما اینجا دانشگاه یک انسان سازی است.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام و مقام معظم رهبری که امروز در همین مسیر هستند، میدان سنگین و بسیار سخت نبرد را به دانشگاهی انسان ساز تبدیل می کنند. وی گفت: وقتی امام (ره) فرزندان خود را این گونه تربیت می کند، همه قهرمانانی که بیش از یک ماه عرق ریختند و برای آزادی خرمشهر سنگر به خندق جنگیدند و مسجد خرمشهر را آزاد کردند، همه فکر می کنند و معنای آن را می فهمند. حکم خرمشهری که خدا گذاشته، آزادند، فکر می کنند.

وی ادامه داد: مکتب همان چیزی است که می تواند این سبک مقاومت و مبارزه غرور آفرین را در جهان به همه مسلمانان، آزادگان و حتی غیرمسلمانان آزاداندیش بیاموزد که اگر می خواهید با عزت زندگی کنید و به اهداف خود برسید. سبک و زمینه، کدام یک را باید دنبال کنید؟».

فرمانده ارشد مقاومت تصریح کرد: همزمان و مدتی پس از فتح هرمشهر، دشمن جنایتکار صهیونیستی از جنوب به لبنان حمله کرد و بیروت و شمال لبنان را ویران کرد. در حالی که کمترین آسیب نظامی را متحمل شده بود، در حدود دو هفته بیش از 2000 نفر با قساوت کامل قلب کشته شدند.

وی ادامه داد: آنها مرتکب این جنایات شدند. اما درس های مکتب امام که نمونه ای از آزادسازی هرمشهر بود منجر به تربیت جوانانی شد که بنیانگذار حزب الله لبنان بودند. امروز پس از گذشت حدود 40 سال، عظمت این جوانان و زنان حزب الله لبنان را می بینید که از ترس مکتب امام بزرگوار وارد میدان جنگ و مقاومت شده اند.

رژیم صهیونیستی امروز جرأت شلیک تیر به سمت حزب الله لبنان را ندارد

سردار کعانی با اشاره به اقتدار حزب الله لبنان گفت: رژیم صهیونیستی امروز جرأت نمی کند حتی یک گلوله به سمت یکی از نوجوانان و جوانان حزب الله شلیک کند. سال گذشته نیز یکی از فرزندان حزب الله در سوریه بر اثر حمله رژیم جنایتکار صهیونیستی کشته شد. حزب الله لبنان گفته است که پاسخ خواهد داد.

وی افزود: از روزی که حزب الله قهرمان را اعلام کرد، یک نفر را با لباس افسری در جبهه صهیونیستی ندیده اید و همه آنها پناهنده بوده اند. این عظمت مکتب امام است، ارزش آزادی هرمشهری که خدا آزاد می کند این است که چنین افرادی در این مکتب تدریس می شوند.

فرمانده سپاه قدس در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: شهدا در کنار شهدا کار خوبی کردند، یعنی دفاع از اسلام و انقلاب. البته شاید برای برخی از شهدا جلسات بزرگداشتی به یاد شهدا برگزار شده باشد اما هر مجلسی که به نمایندگی از شهدا برگزار می شود متعلق به همه شهداست. مراسم بزرگداشت شهدا مراسم عزا نیست، مجلس افتخار، سرافرازی و سرافرازی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از هنرهای فتح خرمشهر تولد حزب الله قهرمان بود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از هنرهای سوم خرداد، ظهور چهارم خرداد و فرار صهیونیست ها از جنوب لبنان بود که متاسفانه کمتر به آن اشاره شده است. تقویم های ما

فرهنگ آزادسازی خرمشهر باعث فرار صهیونیست ها از جنوب لبنان شد.

سردار کعانی با اشاره به مبارزه حزب الله لبنان با صهیونیست ها و فرار آنها از لبنان در سال 2000، گفت: در سال 2000 پس از جنایتی که صهیونیست ها در سال 1982 مرتکب شدند، سربازان اسرائیلی با امام خمینی (ره) وارد دوران اوج سرکوب در جنوب لبنان شدند. همین فرهنگ فتح خرمشهر و داشتن ابتدایی ترین تجهیزات، توانست در 4 خرداد 1379 با مدرن ترین سلاح ها از دست رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان فرار کند و دست از تلاش برنداشت.

وی ادامه داد: زمانی که صهیونیست ها از جنوب لبنان فرار کردند، ناهارشان را روی چراغ های آشپزی گذاشتند و رادیوهایشان را روشن کردند.

*پیروان ایدئولوژی دوم خرداد یا اهل مقاومت نیستند یا از صحنه انقلاب و مقاومت بریده اند

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه دلیل دیگری تحت عنوان دوم خرداد وجود داشت، گفت: سوم و چهارم خرداد ارتباط مستقیمی با مقاومت دارد و دوم خرداد با مقاومت ارتباط مستقیم دارد.

وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این ایام در کنار یکدیگر لطف الهی است که فکر کنیم اگر در مکتب امام (ره) حرکت کنیم ادامه سوم خرداد چهارم خرداد است و اگر برای از بعضی ها عقب هستیم، دوم خرداد می شویم.

وی ادامه داد: ما با برخی افراد جنگ و دعوا نداریم. بصیرت یکی از مهمترین مکان های سپاه و بچه های مقاومت است.» در مورد آکورد دوم صحبت‌ها زیاد است، اما اگر آنها را جمع کنیم، نتیجه این است که پیروان این تفکر یا از مقاومت نبودند یا بریده‌ای از صحنه انقلاب و مقاومت بودند. هیچ کدام از مردم میدان مقاومت و تداوم آن نبودند. انقلاب اسلامی انسان را از میدان مقاومت می خواهد و اگر این همه پیروزی در عرصه های مختلف به دست آمده است به این دلیل است که انقلاب اسلامی بار دیگر همه مسلمانان و مردم جهان را از آیات مقدس مقاومت در قرآن پاک کرده است. یک و این روش ارزشمند زندگی. .

سردار کانانی با بیان اینکه مقاومت اوج انقلاب اسلامی است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی زمانی به پایان رسید که مقاومت به اوج خود رسید. شاه زمام امور را گرفته بود و ساواک جهنمی شاه هر که می خواست از آزادی صحبت کند در گوشه بدترین زندان ها زندانی می کرد. حتی وقتی می خواستند از جلوی کلانتری ها رد شوند، جرات خیره شدن به کلانتری ها را نداشتند، رژیم جهنمی شاه ترس را در مردم ایجاد کرده بود. در بحبوحه آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی همه دنیا از او حمایت کردند. اما امام بزرگوارشان هم مقاومت کرد و هم مقاومت در برابر فرزندانش را آموزش داد و انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی افزود: پس قدم به قدم هر جا که مقاومت کرده ایم پیروز شده ایم و در تاریخ امروز و فردای ما دو روز است که در تقویم ها روز مقاومت و پایداری ثبت شده است. 22 دی ماه روز شهادت شهید سلیمانی نیز در تاریخ به عنوان روز مقاومت ثبت شده است که معنا دارد. مهمتر از آن انقلاب اسلامی در همه عرصه ها در حال مقاومت و پایداری است.

فرمانده ارشد مقاومت گفت: نظام اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بویژه شهدای والامقام ما با سربلندی ثابت کرده اند که در این راه و این بار با همه سختی های شیرینش مقاوم هستند اما این طراوت و حیات و نشاط در این نظام «کسی که برای احیای دین خدا ثابت قدم است، حذف کنید.

فرمانده سپاه کودس با بیان اینکه نمونه هایی از این مقاومت را در سال های اخیر بارها دیده است، گفت: دیدید که مقاومت در دنیا چقدر موثر بود و مقاومت کردند، چقدر شریف بودند و چه پیروزی هایی به دست آوردند. مردمی که صبر و مقاومت در میدان مبارزه نداشتند چقدر ضرر کردند؟

وی افزود: امروز در جغرافیای سیاسی منطقه غرب آسیا، آمریکایی ها به شدت طرفدار این هستند که هر کشوری با آمریکایی ها رابطه خوبی داشته باشد، مشکلات و مشکلاتش حل می شود. اما وقتی به کشورهایی که با آمریکا و رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرده اند نگاه می کنیم، مشخص می شود که شرایط آنها چگونه است.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها مقابل آمریکا قرار گرفته و با عزت در دنیا می درخشد. امروز ایران اسلامی هم عزت دارد و هم به دیگران درس عزت می دهد و هم به آنها کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید