انتقاد از استخدام «غیرقانونی» دختر و داماد وزیر بهداشت

پس از انتشار نامه ای مبنی بر جذب غیرقانونی بستگان نزدیک وزیر بهداشت در بیمارستانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جزئیات این حادثه را تشریح کرد.

اخیرا نامه ای خطاب به دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن به جذب غیرقانونی دو تن از نزدیکان دکتر بهرام عین اللهی اشاره شده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شد.

در این نامه آمده است که دکتر جواد رضایی و دکتر ندا عین اللهی بدون فراخوان منصوب شدند و مراحل احراز صلاحیت را طی نکردند.

علیرضا زالی; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه ای خطاب به نایب رئیس سازمان بازرسی پاسخ داد:

با احترام، در پاسخ به نامه شماره 359319 جنابعالی مورخ 1401/11/11 در خصوص رسیدگی به نیاز به خدمات دو تن از بستگان نزدیک وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر دو فوق تخصص چشم پزشکی در کمیته. در خصوص استخدام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به استناد تبصره 7 ماده 14 آیین نامه استخدامی اداری یادآور می شود:

اعلام نیاز به خدمات نامبردگان توسط مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه با توجه به جای خالی موجود و نیاز مبرم دانشگاه به خدمات تخصصی چشم پزشکی و در عین حال اعلام شد. نیاز به استخدام افراد دیگری غیر از آنها.

موضوع استفاده از خدمات افراد مذکور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مدت ها قبل از تشکیل دولت جدید و آغاز به کار وزارت آقای دکتر عین اللهی برمی گردد و ربطی به وزارت ایشان ندارد. همچنین جهت اطلاع بیشتر موضوع استخدام کادر علمی به عنوان کادر آموزشی بر اساس اعلام نیاز ریاست وقت گروه چشم پزشکی دانشگاه سرکار خانم دکتر ندا عین اللهی در سال 1376 و آقای جواد رضایی در سال 1378 به تصویب رسید. هیأت اجرایی جذب دانشگاه گرفته شد اما به دلیل دروس اضافی توسط افراد نامبرده محقق نشد.

درخواست مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همانطور که در نامه خود ذکر کرده اید دارای سند قانونی مشخص و مطابق متن صریح تبصره 7 ماده 14 استخدام و به شرح ذیل می باشد. با تاکید بر ماده 14، این قرارداد برای دانشگاه ایجاد تعهدی برای استخدام نخواهد کرد و مدت قرارداد از یک سال به سه سال قابل افزایش است. بدیهی است افراد مورد نظر برای جذب نهایی هیات علمی باید مانند سایر افراد با سازوکار رقابتی در فراخوان شرکت کنند، استفاده از ظرفیت تبصره 7 ماده 14 مزیت رقابتی برای آنان ایجاد نخواهد کرد. در مقایسه با سایر شرکت کنندگان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید