انتقاد تند رضا کیانیان از زاکانی

رضا کیانیان در یادداشتی خطاب به شهردار تهران نوشت:

*تمام بزرگراه های تهران را پر از مناظر به اصطلاح زیبای زیبایی های ایران کردید.

* چرا به اصطلاح می گویم زیرا بزرگانی چون نصرالله کسراییان از سراسر ایران به زیباترین و حرفه ای ترین و بهترین شکل عکاسی کردند. مجید کهرودی زیباترین و حرفه ای ترین عکس ها از دماوند و آسمان ایران و سایر عکاسان را دارد.

* اما نمی دانم این عکس های بزرگراه ها را به کدام عکاس سفارش داده اید؟ زیرا برخی از آنها زیبا نیستند، بلکه ضد زیبایی هستند. وقتی می خواستید کاری را در جهت درست و خوب برای ایران انجام دهید، چون احتمالاً زیبایی آن شما را هدایت می کرد، به مشاوران خود مراجعه می کردید. آنها ایران و هنر را به خوبی نمی شناسند، زیرا به هنرمندانی که نامشان شهرت جهانی دارد و مایه افتخار ایران هستند که قبلاً از ایران عکاسی کرده اند، اشاره نمی کنند و احتمالاً آن را به کسی می سپارند که بودجه بالایی دارد که نیست. حتی شاگرد این بزرگان.

* به خاطر اعتراضات اخیر ایران را به یاد آوردی یا یادآوری شدی وگرنه من هیچ نشانه ای از این علاقه در شما ندیده ام. اگر ممکن است مثال هایی بزنید تا ذهن من روشن شود. آیا این را در زمان اشغال افغانستان توسط کشور دوست و برادر روسیه شنیدید؟ «ما زیر بار نیرو راه نمی‌رویم، آیا نیرو باید قوی باشد؟»

* تا جایی که می دانم شما تا به حال برای خرید و بازسازی خانه ها و ساختمان های قدیمی تهران هزینه نکرده اید. زیبایی هایی که باد، آب، خاک، آتش، معتادان و فروشندگان مواد مخدر کم کم از بین می برند. بناهای تاریخی را هم دوست نداشتید.

دیدگاهتان را بنویسید