انتقاد کیهان از ترانه علیدوستی و زهرا امیر ابراهیمی: ریزه‌های فساد به ارزش‌های اسلامی-ایرانی در جشنواره کن

انتقاد کیهان از ترانه علیدوستی و زهرا امیر ابراهیمی: ریزه‌های فساد به ارزش‌های اسلامی-ایرانی در جشنواره کن

روز جدید: جشنواره فیلم کن 2022 نیز با رویکردی سیاسی و ضدنژادپرستانه، فیلم ها و فیلمسازان ایرانی را انتخاب کرد. به این ترتیب او آثار توهین آمیز علیه ایرانیان و دین مبین اسلام را به عنوان نماینده سینمای ایران انتخاب کرد!

به گفته مخاطبان جشنواره فیلم کن امسال، فیلم‌های ایرانی فیلم‌برداری شده در کن ۲۰۲۲ به دلیل داشتن تصاویر ضد ایرانی و ضد اسلامی بیش از قدرت هنری و سینمایی خود مورد استقبال قرار گرفتند.

یکی از این آثار، فیلم «عنکبوت مقدس» بود که بیش از یک فیلم می توان آن را یک تبلیغ تصویری علیه مردم ایران و دین مبین اسلام ارزیابی کرد. این فیلم در اردن توسط گروهی از مهاجران ایرانی ساخته شده است.

این فیلم تصویری بسیار زننده از هموطنانمان را نشان می دهد. اما آنچه در عنکبوت مقدس بیشتر مشهود است محتوای ضد اسلامی فیلم و نمایش غیرانسانی مردم مذهبی ایران است. فیلم «عنکبوت مقدس» مضمونی تکراری دارد. این فیلم تم یک قاتل زنجیره ای را انتخاب کرده است و سال گذشته یک فیلم ایرانی دیگر با همین مضمون و تقریباً همین نام در سینماهای کشورمان اکران شد.

انتقاد کیهان از ترانه علیدوستی و زهرا امیر ابراهیمی: ریزه‌های فساد به ارزش‌های اسلامی-ایرانی در جشنواره کن

جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن 2022 به بازیگر این فیلم که یک مهاجر ایرانی سابق است اهدا شد و از رنج مردم ایران به ویژه آبادان عزیز می گوید. علیرغم اینکه وی در تمام این سال ها هیچ محدودیتی برای سفر به ایران نداشته است، ترجیح می دهد هرگز به ایران برنگردد و در نتیجه سال هاست که در انتخابی داوطلبانه خود با مردم ایران ارتباطی نداشته است که اکنون عزادار آنهاست. رنج کشیدن! بر همین اساس بهتر بود در غرفه های این جشنواره از مشکلات و گرفتاری های جامعه مهاجر در اروپا صحبت می شد. مشکلاتی که خودش در تمام این سال های محرومیت و بیکاری به آن دست زده و طعم شهروندی درجه دو را چشیده است. برای مثال کافی است به نقل قولی از پاپ فرانسیس (رهبر کاتولیک های جهان) در ماه گذشته که گفت: «ما نژادپرست هستیم. و این بد است. این واقعیت که بسیاری از کشورها از پناهندگان اوکراینی جنگ زده بیشتر از پناهجویان سایر نقاط جهان استقبال می کنند، چیزی جز نژادپرستی نیست.

این قطعاً درد بسیاری از مهاجران از جمله خودش در جامعه اروپا بود و قطعاً با اظهارات مکرر پاپ در جشنواره پناهندگی اش قابل تسکین نبود، هرچند ممکن است دیگر در جشنواره های غربی به عنوان یک ایرانی (!) معرفی نشود. البته از کسی که به خاطر امرار معاش روزانه مجبور به بازی در یک فیلم ضد ایرانی شد که نه تنها ایران، بلکه حتی تمسخر بارگاه امام مهربان ایرانیان و شیعیان در مشهد را هم میسر می کند. انتظار چنین سطحی از آزادی غیر منطقی است.

در بخشی دیگر از نمایش ضد ایرانی، عوامل فیلمی دیگر به زبان فارسی، برای اینکه ایران و ایرانی را هر چه بدبخت نشان دهند، به دروغ گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند. این بازیگر که روز گذشته گفته بود شنای بانوان در ایران ممنوع است و علیرغم دعوت مسئولان فدراسیون شنای ایران برای تماشای مسابقات شنای قهرمانی کشورمان، ترجیح داد سکوت کند و آن را برای خود نیاورد و این بار مدعی شد که خفه می کند. و می گویند در ایران همه چیز حرام است و مردم هر روز از صبح تا شب با موانع مبارزه می کنند! و البته هیچکس از او نپرسید که در صورت چنین سرکوب و سرکوبی چگونه می توانی در بیش از بیست فیلم و سریال بازی کند، کتاب به بازار نشر بفرستد و از جشنواره های حکومتی ایران جوایزی دریافت کند!؟ و در صورت بروز چنین خفگی، با وجود این ادعاهای رادیکال و دروغین در خارج، چگونه می تواند آزادانه در داخل ایران حرکت کند!؟

او که مدعی دلسوزی برای مردم ایران است، پیش از این حاضر شده بود در پروژه ای ایفای نقش کند که به وضوح فساد تهیه کننده در غارت مردم از صندوق ذخیره فرهنگیان را افشا می کرد. در واقع این بازیگر حقوق میلیاردی خود را از اموال غارت شده فرهنگیان شریف ایران دریافت می کرد و به خوبی از این موضوع آگاه بود. او این روزها در حالی که مبارزه با مفاسد اخلاقی را در سینمای ایران رهبری می کند، از هشتگ #می_تو استفاده می کند که تا دیروز او و یارانش پایه گذار پروژه #ما_بدون تیم بودند!

دیدگاهتان را بنویسید