حمله به ترانه علیدوستی در رسانه های اصولگرا

حمله به ترانه علیدوستی در رسانه های اصولگرا

اما فضای سینمای ایران مانند هر صنعت دیگری دچار مشکلات جزئی بوده و هست، اما ناظران صادق اذعان دارند که ابعاد این معضل در سینمای ایران مانند غرب نیست و برخی ترجیح می دهند نشان می دهد که بحران جنسی در غرب در جامعه ایران نیز وجود دارد.

روزنامه اصول جوان در مطلبی به حکم اخیر دادگاه در خصوص ترانه علیدوستی بازیگر سینما پرداخت و نوشت:

جمهوری اسلامی: زنگ خطر به صدا درآمد/ تیم ناکارآمد اقتصادی صدای نمایندگان مجلس را بلند کرد.

اعلام رای قطعی درخواست تجدیدنظر چند تن از فیلمسازان مرد علیه بازیگران و فعالان زن سینما از سوی دادگاه جمهوری اسلامی برای تبرئه فیلمسازان زن با درخواست تجدیدنظر همکارانشان دروغ‌پردازی فیلمسازان مرد را برملا کرد، اما این فیلمسازان زن سلبریتی ها بدون کمترین به حمایت قضایی و حقوقی قوانین کشور رجوع می کنند و پیروزی خود را اعلام می کنند.

یکی از اتفاقات و پرونده های جنجالی یکی دو سال اخیر، راه اندازی نسخه جعلی جنبش «MeToo» سینمادوستان غربی در کشورمان بود.

در جریان جنبش اولیه MeToo، افراد مشهور و فیلمسازان شاغل در هالیوود و سایر شرکت های تولید فیلم، تجربیات تلخ خود از تجاوز جنسی و تجاوز جنسی توسط مردان را با دیگر کاربران فضای مجازی به اشتراک گذاشتند که در نتیجه برخی از فیلمسازان متهم شدند. همگام با انقیاد کورکورانه سینماگران کشورمان به غربی ها، سعی شد کپی ناشیانه ای از این داستان به قصد کثیف و ضد زن نشان دادن جامعه اسلامی ساخته شود.

اگرچه عفت و عفت عمومی مردان و زنان ایرانی کشورمان رایج بودن و عادی بودن این گونه اقدامات را خط قرمزی از دوران جاهلیت می دانست، اما شکستن قبح روحی و عملی جامعه تنها راه این سلبریتی ها بود. نیت مسموم آنها به این دلیل است که برخی از زنان با اعترافات شخصی خود که برخی از آنها آمیخته ای از حقیقت و دروغ بود، تماشاگران سینما را ترغیب به اعلام عمومی کردند.

اما فضای سینمای ایران مانند هر صنعت دیگری دچار مشکلات جزئی بوده و هست، اما ناظران صادق اذعان دارند که ابعاد این معضل در سینمای ایران مانند غرب نیست و برخی ترجیح می دهند نشان می دهد که بحران جنسی در غرب در جامعه ایران نیز وجود دارد.

البته اظهارات سینماگران با حمایت دفتر بانوان ریاست جمهوری و تمامی خدمات و نهادهای حقوقی و قضایی نظام از آسیب دیدگان احتمالی همراه بود. این اعتراف به مذاق مدعیان این جریان خوش نیامد، زیرا قرار بود نظام و دولت هدف اصلی این اقدامات باشد!

در هر صورت به دلیل عدم تمایل این سلبریتی ها به تشکیل پرونده، برخی از کارگردانان مرد از جمله حبیب رضایی و مهدی کوشکی متهم به افترا، توهین و انتشار عکس شبنم فرشاجو و تاران علیدوستی شدند. شعبه بازپرسی دادسرا فرهنگ و رسانه ها شکایت کردند. پس از ورود دستگاه قضایی به پرونده و رسیدگی به ادعای طرفین، بازپرس تحقیقات دقیقی انجام داد که در نهایت منجر به صدور قرار منع تعقیب بازیگران شد.

شبنم فرشاجو و ترانه علیدوستی که در فتنه سال گذشته تمام تلاش خود را برای نشر اکاذیب و تهمت علیه کشورمان و وضعیت زنان ایرانی انجام دادند، پس از اعلام رای نهایی آن را پیروزی برای خود دانستند و در قوانین حمایتی از آنها یاد نشده است. جمهوری اسلامی ایران زنان این کار را نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید