دادستان کجاست؟/ رونق کسب و کار مثل ترانه علیدوستی با دروغ های شاخدار


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898209

متأسفانه اظهارات برخی از چهره های سرشناس درباره موضوعاتی که اطلاعی از آنها ندارند، گاه سوژه و خوراک رسانه های بیگانه برای تبلیغات علیه ایران می شود و این مشکلی است که باید قاطعانه حل شود و دادستان کل کشور تاریخ ساز شده است. و به دروغ هایی بپردازید که به اساس نظام آسیب می رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیراز، این روزها صفحات مجازی مملو از اخبار مربوط به مهسا امینی با عکس ها و هشتگ های متفاوت است.

گاهی یک خبر یا حادثه آنقدر احساسات ما را شعله ور می کند و جنجال ایجاد می کند که بدون بررسی مشکل اساسی و صحت یا نبودن آن خبر بلافاصله ناراحت می شویم و آن را برای دیگران می فرستیم.

و اینجاست که داستان شروع می شود و آنقدر اخباری که هنوز تحقیق و بررسی نشده اند از زوایای مختلف دست به دست می شوند و داستان های افراد زیادی درج می شود که فراموش می کنیم داستان اصلی را دنبال کنیم.

چند روز بعد متوجه می شویم عکس یا خبری که هزاران بار در فضای مجازی دست به دست می شود صحت ندارد یا مربوط به کشور و زمان و مکان دیگری است و ربطی به ماجرای فعلی ندارد.

در ماجرای مرگ مهسا امینی (جینا) نیز همین اتفاق افتاد و عده ای فرصت طلب از جمله سلبریتی ها بدون اطلاع از صحت ماجرا دست به ساخت رسانه های هدفمند زدند تا موضوع اصلی یعنی مقابله با زن ستیزی را تحت الشعاع قرار دهند.

گرچه با مرور لینک اخبار مختلف هر لحظه موضوع به من اضافه می شود، اما در این بین نباید از مرگ یک نفر گذشت و به راحتی از آن گذشت، نه اینکه بدانیم اصل ماجرا از کجاست و چیست. در دوران او اتفاق افتاد، چه اتفاقی افتاد.و وظیفه اصلی ناجا را زیر سوال برد.

بدون شک در چنین مواقعی باید مسیری را که دشمن در پیش می گیرد در نظر داشت و از آنجا به تعبیر شهید همت باید راه را پیدا کرد و پیش رفت.

شهید همت در بخشی از سخنان خود گفت: وقتی در مناطق جنگی گم شدی، ببین آتش دشمن به کدام طرف می خورد، آن جبهه خودت است.

و این روزها توپخانه دشمن به طرز عجیبی به سمت جبهه خودی هدایت می شود و جالبتر اینکه سربازان این جنگ گاه عناصر خود را می فروشند و سودجویانی هستند که به خرج و ثروت این مملکت برای خود نامی دست و پا کرده اند اما اکنون خود سربازان پیشینیان این جنگ ناهموار هستند.

در بسیاری از حوادثی که تاکنون روی این کره خاکی رخ داده است، اولین کسانی که هر جا که به نفعشان بود واکنش نشان دادند و هر جا که باید، مشاهیر هنر، ورزش و… بودند، سکوت کردند.

کسانی که حتی گاهی یک شوخی خاص و علنی با دروغ گویی و شایعه پراکنی بزرگ می کنند، اما به محض رسوایی، تاکتیک خود را عوض می کنند و حرف و حرفشان را هنرمندانه تغییر می دهند.

ابن جماعت نان در جدیدترین اقدام، اتفاقی را در سرفصل توییت ها و شبکه های مجازی خود با نرخ روز قرار داده است که شاید کمترین اطلاعی از وضعیت واقعی آن نداشته باشد، مثلا علی کریمی، فوتبالیست مطرح کشورمان. کشور با انتشار فیلمی از ادای احترام خواهران پزشکی ارومیه ای به بیمار اهدا کننده عضو، آن را در جای جسد مهسا امینی دختر کرد فوت شده در دو روز گذشته و به محض قرار دادن دروغ فاش شد، او مقاله خود را ویرایش کرد و نوشت: “می گویند که نیست، اما چه فرقی دارد؟”

تصاویر سیاه علیدوستی

یا دروغ بسیار بزرگ دیگری که به راحتی تشخیص داده شد و برملا شد، گفته تنه علیدوستی بازیگر زن ایرانی است که سال گذشته روی فرش قرمز جشنواره سانتا باربارا در آمریکا و در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد شنا برای بانوان رسما ممنوع شده است. در ایران اما این در حالی است که در ماه های پایانی دهه 1400 چندین مسابقه و جشنواره شنا برای بانوان در ایران برگزار شد.


29b82977 e359 4e1c 8d30 a760457f9ff3 خبر خاکستری

ادعای نادرست علیدوستی در آمریکا مبنی بر محدودیت فعالیت شنای بانوان در ایران با واکنش فدراسیون شنا مواجه شد تا جایی که شهرناز ورنوس، نایب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از علیدوستی برای شرکت در این مسابقات دعوت کرد. مسابقات شنا بانوان در ایران

علی دوستی در جای دیگر مدعی است که در زمان جنگ به ما حمله کردند، در حالی که او با شروع جنگ هنوز به دنیا نیامده بود و در پایان جنگ تنها 5 سال داشت. بنابراین، او با بی شرمی موضوعی را هدف قرار داده است که اساساً دروغ است و این اقدام چیزی جز خیانت به کشورش نیست.


601a4ee7 0589 4629 854f 3225e93bb4e3 خبر خاکستری

وی در یکی از توییت های خود نوشت: بر اساس یک نظرسنجی ملی در این زمینه که در سال 2003 انجام شد، از هر سه زن ایرانی، دو زن ایرانی از ابتدای زندگی مشترک حداقل یک بار مورد آزار و اذیت همسران خود قرار گرفته اند که این نیز یکی از مواردی است که شایعات مطابق با افکار عمومی ساخته شده است.


ffe3041a d3d1 4035 9452 33bf35f77f27 خبر خاکستری

علیدوستی در مقطعی دیگر ویدئویی را در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن مدعی شد پلیس مردی غیرمسلح را دستگیر کرده است اما بعدا مشخص شد جوان تبهکار مسلح به چاقو و اسپری فلفل بوده و باعث ایجاد مزاحمت در زندگی مردم شده است.

و از دیگر دروغ های این بازیگر زن که هر از گاهی با دروغ های ناشیانه سعی می کند خود را در رأس اخبار قرار دهد، ادعای او مبنی بر کمبود فضای نقد در ایران، کمبود رسانه و سرکوب رسانه ای است. وی همچنین به بی بی سی گفت: ما هر چه بگوییم به هم متصل هستیم و باید پاسخگو باشیم و پاسخگو باشیم و این یعنی ممنوعیت مطلق، در حالی که همین مرد تمام شکوه و سعادت خود را مدیون حضورش در ایران است و عمل کرد. سینمای ایران و حتی در 17 سالگی برای بازی در فیلم «مان ترانه 15 سال دارم» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد و سپس مسیر پیشرفت او هموار شد.

اگرچه آهنگ علی دوستی در برخی موارد مجبور شد از مخاطبان خاص خود عذرخواهی کند تا دل آنها را به دست آورد، اما قطعا این آخرین عذرخواهی آهنگ علی دوستی نخواهد بود زیرا نمودار سینوسی کار او نشان می دهد که او می داند چگونه اخبار را به خوبی بچرخاند و در بالای اخبار باشید، هر از گاهی چنین اقداماتی را انجام می دهد. این اقدامات مغرضانه گاه چنان جسورانه می شود که شخصیت آن ها را به مجرمانه تبدیل می کند و تاکنون چندین بار محاکمه و محکوم شده است، اما هر بار هیچ راه حل عملی برای مقابله با این گونه جعل ها اندیشیده نمی شود.

چون این افراد معروف که به شهرت خود می بالند، هر بار با یک اشتباه بزرگ و سیاه سعی می کنند به پایه های انقلاب و اسلام ضربه بزنند و برای جلب رضایت اربابان غربی خود دست به هر اقدامی بزنند، به راحتی در کشور رفت و آمد می کنند. اجازه دارند فعالیت خود را از سر بگیرند و هیچ محدودیت یا ممنوعیتی برای آنها وضع نشده است تا بقیه سلبریتی ها نیز بتوانند کار خود را انجام دهند و بفهمند که قوانین کشور آنقدر بی رحمانه نیست.

بله، حالا باید منتظر ماند و دید که آیا سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قوه قضائیه و متولیان امر یک بار برای همیشه در مقابل بزرگ نمایی سلبریتی هایی چون علیدوستی بایستند یا همچنان با او موافق باشند. شبیه او؟

متأسفانه اظهارات برخی از چهره های سرشناس درباره موضوعاتی که اطلاعی از آنها ندارند، گاه سوژه و خوراک رسانه های بیگانه برای تبلیغات علیه ایران می شود و این مشکلی است که باید قاطعانه حل شود و دادستان کل کشور تاریخ ساز شده است. و به دروغ هایی بپردازید که به اساس نظام آسیب می رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید