موج دروغ احساسات مردم را جریحه دار کرد/ سلبریتی ها دروغ می گویند/ دادستان کجاست؟


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898223

متاسفانه بسیاری از سلبریتی های کشور در فضای مجازی به این موج پیوستند و دروغ های دشمنان خود را در صفحات مجازی خود پخش کردند و رسما پروژه تحریک احساسات مردم را آغاز کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، چند روز پیش دختر جوانی به دلیل پوشش غیر سنتی توسط پلیس ارشاد دستگیر شد و در کلاس توجیهی دچار حمله قلبی شد و به کما رفت و متاسفانه جان باخت.

همین موضوع به تنهایی کافی است تا هواداران به دروغ موضوع را به ضرب و شتم این دختر توسط پلیس و خودروی گشت ارشاد و برخی افراد سیاسی مرتبط با جریان سیاسی اصلاحات داخلی مرتبط کنند.

این دروغ پردازی ها با رویه ای حساب شده و هماهنگ توسط رسانه های متخاصم و متخاصم و با کمک شخصیت های معروفی که متاسفانه وظیفه انتقال عملیات روانی جبهه علیه ملت شریف ایران را بر عهده گرفتند، حول کلیدواژه «مهسا رفیعی» و ادامه می دهد، در حالی که فیلم منتشر شده از سوی پلیس نیز ادعای این افراد را تکذیب کرده و مشخص است که این افراد دروغ می گویند.

متأسفانه بسیاری از سلبریتی های بومی در فضای مجازی به این موج پیوسته و در صفحات مجازی خود از توییتر تا اینستاگرام شروع به پخش دروغ های دشمنان خود کرده و رسماً پروژه تحریک احساسات مردم را آغاز کرده اند، در حالی که این رسوایی، دروغ پراکنی با داستان گویی است. در مورد ضرب و شتم مهسا امینی نیز با اکران فیلم مشخص شد.

با گسترش استفاده از گوشی های هوشمند، تمایل روزافزون به انتشار انواع شایعات و اخبار غیرموثق در سال های اخیر، آگاهی عمومی با سردرگمی و تحریف مواجه شده و متاسفانه صفحات برخی از سلبریتی ها به ویترینی از دروغ ها و شایعات مجازی تبدیل شده است. کسب محبوبیت عمومی شماره «مهسا امینی» آخرین است.

بازخوانی قضاوت های عجولانه و احساسی سلبریتی ها نیز نشان می دهد که در اتفاقات گذشته ابتدا جوسازی در فضای مجازی را آغاز کردند و پس از مشخص شدن ماجرا از عذرخواهی از ملت خودداری کردند و به همین منوال ادامه دادند. آنها به عمل خود ادامه داده اند، فقط در این مورد به همراه موسی پلی نژاد فیلمی از خداحافظی کادر درمانی بیمارستان کسری با مهسا امینی در صفحات مجازی خود منتشر کردند در حالی که صحت نداشت و مربوط به یکی دیگر از بیماران ارومیه بود. اما در این حادثه عذرخواهی ملت ایران را نیز می طلبد.


دولت، مجلس و مراجع پیگیر موضوع مهسا امینی هستند

پس از این اتفاق همه مسئولان از دولت تا مجلس پیگیر این موضوع هستند و حتی حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در تماس تلفنی با خانواده مرحوم مهسا امینی گفت: بلافاصله به همکاران دستور دادم تا موضوع را بررسی کنند. فرم ویژه ای را در دستور کار قرار دهید تا حقی ضایع نشود و مطمئن باشید این موضوع را از نهادهای مسئول برای روشن شدن ابعاد آن مطالبه خواهم کرد.


قانون سر حرف است

کمال حسین پور، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر و عضو کمیسیون اتباع شورای اسلامی نیز در این خصوص در توئیتی نوشت: «فصل سخنرانی برای همه سازمان‌ها و ارگان‌های کشور قانون‌گرایی است. مجلس با اصرار بر برخورد جدی و بدون اغماض با هر سهل انگاری و اشتباه احتمالی، عدم استفاده بی تدبیری و دو قطبی شدن زمینه های سوء استفاده جریان های غیروابسته و متخاصم، قطعا به وظایف نظارتی خود عمل خواهد کرد.

باید گفت شایعه قوی ترین حربه دشمن و مهمترین ابزار جنگ روانی او در عرصه رویارویی با نظام اسلامی است و بازی مکرر افراد مشهور در عرصه شایعه پراکنی و اکاذیب نیز می تواند باعث شود. لطمه جبران ناپذیر به ایمان و اعتماد مردم.


شایعه پراکنی مهمترین ابزار جنگ روانی دشمنان است

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه دشمن در جنگ روانی خود از ابزارهایی استفاده می کند که یکی از آنها شایعه سازی است، می گوید: شایعه پراکنی مهمترین ابزار جنگ روانی دشمنان علیه کشورمان است. آنها این کار را انجام می دهند.

حجت الاسلام حمید حسن زاده ادامه می دهد: ایجاد بی ثباتی و اغتشاش در کشور، ایجاد نزاع و نفوذ سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان و جدایی مردم از نظام سیاسی از اهداف و آثار شایعه پراکنی است.

وی با اشاره به اینکه نقشه و تاکتیک دشمن شایعه سازی است و نباید در میدان دشمن بازی کرد، گفت: قرآن کریم شایعه سازان را مرجفون می نامد و می فرماید اگر شایعه سازان را می شنوید گوش ندهید. شما گمراه شده اید.

بی شک مشاهیر، هنرمندان و ورزشکاران یک کشور می توانند در مواقع بحرانی و در شرایطی که جامعه به هر دلیلی با معضل ملی مواجه است، با هنرمندی خود چراغ روشنی برای مردم و جامعه باشند و آنها را به بهترین نحو راهنمایی کنند. . اتفاقاً بارها این اتفاق افتاده و ما شاهد اجرای این افراد بوده‌ایم. از دوران دفاع مقدس تا مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در آن سال ها گریبانگیر مردم بود و هنرمندان ثابت کردند که می توانند با هنر و محبوبیت خود راهگشا باشند، اما زمانی که برخی از این مشاهیر و ورزشکاران در چندین مورد متوالی منتشر کردند. دروغ در صفحات اینترنتی خود، جدا از شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی و انحراف افکار عمومی، فکر دیگری نمی توان کرد و در این زمینه لازم است دادستان محترم توجه داشته باشد که این افراد با احساسات مردم بازی می کنند. آنها وارد مسئله تعیین می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید