با بی تدبیری احساس خود را نسبت به یکدیگر جریحه دار نکنیم / وحدت بی نظیری را در ایران اسلامی شاهد هستیم

ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792092

شیخ محمدعلی امینی با بیان اینکه مشترکات شیعه و سنی باید رعایت شود، گفت: ما شاهد وحدت بی نظیری در کشور ایران اسلامی هستیم تا با عدم توجه به آن، احساسات ما جریحه دار نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ محمدعلی امینی از اعضای هیئت فتاوای اهل سنت جنوب کشور در گفت و گو با هرمز؛ وی گفت: خداوند متعال را شاکریم که در سایه تعالیم الهی، هدایت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه هدی و همچنین مقامات عالی رتبه نظام اسلامی به ویژه رهبر فرزانه انقلاب، وحدت بی نظیری را در کشور اسلامی ایران می بینیم.
شیخ امینی افزود: همه بر این باورند و معتقدند که در هر شرایطی به ویژه در شرایط کنونی که دشمن برای درهم شکستن امت اسلامی دندان تیز کرده است، دشمن بین مسلمانان تفرقه و تفرقه ایجاد کرده و آنان را ذلیل و غارت می کند. کسب ثروت و مداخله در دولت ها در چنین شرایطی وحدت بیش از هر زمان دیگری یک ضرورت مسلم است.
عالم معروف اهل سنت جنوب کشور گفت: آنچه را که همه باید بدانند و همه باید قدردان و قدردان آن باشیم، امروز تنها رهبری که وحدت امت اسلامی را فریاد می زند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است که گریه می کند. اتحاد هر مناسبت هر جا توهین یا انحراف از قاعده اولیه باشد، بلافاصله تذکر می دهند و مخالفت می کنند.
شیخ امینی تاکید کرد: وظیفه ما حفظ این وحدت و کمک به تحکیم و تحکیم وحدت، احترام به مقدسات، احترام به احساسات دیگری است تا با بی احتیاطی احساسات دیگری را جریحه دار نکنیم. “
یکی از اعضای هیأت فتای اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه باید در موضوعات مهم مشورت و تبادل نظر کنیم و به نظرات یکدیگر احترام بگذاریم، گفت: دست وحدتی که به سوی یکدیگر دراز می کنیم باید به شدت تکان داده شود. مهمانی ها و خدای ناکرده.
شیخ امینی گفت: دشمن از راه های مختلف قصد ضربه زدن به پیکره وحدت را دارد اما باید هوشیار و هوشیار باشیم.
وی ادامه داد: ویژگی های مشترک بین شیعه و سنی مانند قرآن، پیامبر اسلام، اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و یاران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم). الله اکبر) واجب است.
یکی از علمای برجسته اهل سنت جنوب گفت: ما حق نداریم بر اساس دیدگاه‌ها و اظهارات و نظرات ضعیف به برخی از شخصیت‌های محترم اخوان‌المسلمین جرأت کنیم.
شیخ امینی با بیان اینکه نباید حرف یکدیگر را تفسیر کنیم و همراه با حاشیه نباشد، گفت: با فرض اینکه یک سخنرانی هم قابلیت مداحی و هم سرزنش را داشته باشد ادامه می دهیم. این قانون را پیدا کنید، ما باید همیشه از آن پیروی کنیم، من نباید از اینکه موهایمان را می کشیدم و محکم حرف می زدم عذرخواهی کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید