اهانت به مقدسات اسلامی احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه دار می کند/ گروه های حقوق بشری این حوادث را به شدت محکوم می کنند


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866376

شیخ بزماندگان گفت: توهین به مقدسات و اسلام ستیزی احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه دار کرده است. سازمان های بین المللی اسلامی و سازمان های حقوق بشری باید این حوادث را به شدت محکوم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ حسین بزماندگان امام جمعه اهل سنت بندرپل در گفت و گو با خبرنگار هرمز ضمن محکومیت توهین شبکه تلویزیونی هند به پیامبر اسلام (ص) گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم. (ص) باعث درد بسیار شد. این اقدام توهین آمیز و نابخشودنی در ادامه روند اسلام هراسی و اسلام ستیزی شکل گرفته در سال های اخیر در هند است که متاسفانه با حمایت حزب تندرو حاکم رشد و گسترش یافته و نشان می دهد که توهین ها و گروه های ضد اسلامی متوقف شده است. نخواهند داشت.

یکی از علمای اهل سنت جنوب گفت: نقض حقوق مسلمانان و تلاش برای تخریب بناهای تاریخی و مساجد اسلامی توسط گروه های افراطی. این اقدامی شوم، شرم آور و غیرانسانی است که اگر متوقف نشود. این امر به زندگی مسالمت آمیز فرقه ها و مذاهب مختلف در هند آسیب جدی وارد می کند.

بازماندگان گفتند که قانون اساسی هند بر احترام به اعتقادات مذهبی و آزادی تاکید دارد و دولت و حزب حاکم باید با توجه به تاریخ و قانون اساسی کهن کشورشان به حقوق و کرامت مسلمانان احترام بگذارند.

یکی از اعضای هیئت روحانیت بندر حمیر گفت: اهانت به مقدسات و اسلام ستیزی احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه دار کرده است. سازمان های بین المللی اسلامی و سازمان های حقوق بشر اسلامی باید این حوادث را به شدت محکوم کنند.
بازماندگان خاطرنشان کردند: از دستگاه دیپلماسی کشور می خواهیم که با جدیت از مبانی اسلام و حقوق مسلمین به ویژه مسلمانان هند دفاع کند و اعتراض مردم و علمای جهان اسلام را به دولت هند منتقل کند تا هیچ آدم جرأت می کند مقام والای پیامبر را توهین یا جرأت کند.»

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید