با این تصمیم عجیب شما غرور مردم ایران را جریحه دار کردید

با این تصمیم عجیب شما غرور مردم ایران را جریحه دار کردید

اما نکته قابل تامل در این پیشنهاد تایید نشده این است که دولت چند ماه است با حداکثر فشار اینترنت و فیلترینگ شدید، معیشت حداقل ده میلیون ایرانی را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از مشاغل را به مرز نابودی کشانده است. واکنش به نگرانی از رکود صنعت گردشگری کاملاً عجیب است.

طبیعتا زیان غیبت گردشگران خارجی در کشور بیشتر از میزان خسارت وارده به مردم و مشاغل در چند ماه گذشته به دلیل فیلترینگ اینترنت نیست که دولت و وزارت ارتباطات دغدغه گردشگران خارجی را مد نظر قرار داده اند. در ایران با طرح عجولانه

با این تصمیم عجیب شما غرور مردم ایران را جریحه دار کردید

از سوی دیگر اجرای چنین تصمیمی نوعی سرپیچی از خواست مردم است، حتی بسیاری آن را کاپیتولاسیون می نامند که نشان از تناقض آشکار در روابط با اتباع ایرانی و خارجی دارد که خود یک فاجعه است. این بدان معناست که در حالی که شهروندان ما از هرگونه شبکه اجتماعی محروم هستند، گردشگران خارجی بدون فیلتر از اینترنت استفاده خواهند کرد. نمونه ای از این تبعیض ها را در بازی سپاهان – زنیت و حضور بی حد و حصر بانوان روس در ورزشگاه نقش جهان نیز شاهد بودیم، در حالی که همچنان دولت و مسئولان معتقدند زیرساخت هایی برای حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها وجود ندارد.

نکته ای که شاید وزارت ارتباطات به آن توجهی نداشته باشد این است که رکود گردشگری کشور تنها به دلیل کاهش یا فیلتر شدن اینترنت نیست، چهره ایران در اخبار بین الملل پس از اعتراضات اخیر دستخوش تغییراتی شده است که زمان بر است. برای اصلاح. علاوه بر این، حتی اگر فیلترینگ برای گردشگران خارجی برداشته شود، سوغات آنها از وضعیت ایران در خارج از کشور چیست؟ افرادی که از هر گونه شبکه اجتماعی محروم هستند و با هزاران جور مشکل مواجه هستند، پیامی ساده از طریق شبکه اجتماعی محبوب خود ارسال کنند.

در چند وقت اخیر لیست اینترنت طبقاتی دولت هر روز در حال افزایش است، اخباری از درخواست برخی چهره ها از جمله نامه محسن پیرهادی نماینده مجلس، امید کلیباف وزیر حریم خصوصی و درخواست وزیر علوم برای دریافت اینترنت ویژه. برای اساتید و… با واکنش شدید مردم مواجه شد. اینترنت طبقاتی نشان دهنده تبعیض امروزی است و برای جلوگیری از این امر باید توزیع عادلانه اینترنت طبقاتی و در دسترس بودن بسترهای داخلی و خارجی در کشور وجود داشته باشد تا مردم بتوانند به دلخواه خود از آن استفاده کنند. این چیزی است که مسئولان باید به آن توجه کنند و به نوعی به این باور پایان دهند.

با این تصمیم عجیب شما غرور مردم ایران را جریحه دار کردید

در مطلب پیش رو به واکنش برخی از کاربران به موضوع اینترنت بدون فیلتر برای گردشگران خارجی می پردازیم:

کاربری به نام مسعود رستمی نوشت: چگونه می توان ایران را تبلیغ کرد و با کشورهای تجاری (اپراتورهای تور خارجی) ارتباط برقرار کرد؟ برای تبلیغ و اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری این کشور اینترنت بدون فیلتر ضروری است.

کاربری با نام مستعار گذر گفت: گردشگران خارجی برای دسترسی رایگان به اینترنت سیم کارت ویژه دریافت می کنند! بیایید تابعیت ایرانی خود را لغو کنیم و خود را به عنوان گردشگر دائمی ایران معرفی کنیم، شاید از این طریق به اینترنت دسترسی پیدا کنیم.

با این تصمیم عجیب شما غرور مردم ایران را جریحه دار کردید

آرمان نوشت: زنان خارجی وارد ورزشگاه ما می شوند نه زنان ما، گردشگران خارجی با سیم کارت مخصوص وارد اینترنت می شوند و مردم ما فیلتر می شوند.

سعید بدخش گفت: جذب گردشگر با امتیازی که گردشگران خارجی را بر مردم محلی برتری می دهد قابل قبول نیست، آیا باید مردم محلی را از اینترنت محروم کنیم و به خارجی ها دسترسی دهیم؟

کاربری به نام پرسته نوشت: مردم ایران چقدر بد هستند که مجبور نیستند از اینترنت رایگان استفاده کنند، اما دولت به فکر ایجاد سیم کارت های ویژه برای غریبه ها است.

حمید جعفری گفت: باید به گردشگران خارجی بگوییم برای ما امتیاز اینترنت رایگان قرار دهند، زیرا همه به جز مردم حق دارند راحت تر و بهتر از اینترنت استفاده کنند.

کاربری به نام نیما نوشت: در کشور خودمان ما در اینترنت شهروند درجه دو محسوب می شویم، سپس گردشگران شهروندان درجه یک هستند.

زهرا بیان کرد: می خواهند اینترنت بدون فیلتر به گردشگران بدهند، بده. این مردم را بیش از این تحقیر کنید اما به هدف بهبود گردشگری نخواهید رسید.

دیدگاهتان را بنویسید