مجله اطلاعات: شما گفتید عوامل مسمومیت را دستگیر کردید، نه؟ پس چرا داستان همچنان ادامه دارد؟

مجله اطلاعات: شما گفتید عوامل مسمومیت را دستگیر کردید، نه؟  پس چرا داستان همچنان ادامه دارد؟

مردم می پرسند چرا در مدارس پسرانه که بازیگوشی و شیطنت بیشتر است و انرژی و تحرک بیشتری دارند این مشکلات پیش نمی آید؟ چرا تعداد زیادی از دانشجویان دختر خوابگاهی دخترانه بر اثر همین عامل و عارضه روز پنجشنبه وارد بیمارستان شده و حالت تهوع و کسالت شدید داشتند.

موضوع مسمومیت در مدارس دخترانه بار دیگر به تشویش مردم کشورمان دامن زده و علیرغم تذکرات مدیریتی و بسیاری از مسئولان ارشد کشوری در اواخر سال گذشته، این معضل به گونه ای آشکار شده است که گویی دستان قدرتمندی پشت این توطئه و فساد هستند. که اجازه نمی دهد اسرار آن آشکار شود و این ملیله زشت برچیده شود.

توجیهات نامناسب و غیرمستند برخی نمایندگان مجلس یا مدیران آموزش و پرورش و وزارت کشور باعث ایجاد ابهام و پیچیدگی بیشتر شد. زیرا تضاد و بی منطقی را نشان می دهد و افکار مردم را قانع نمی کند. مثلاً در ایام نوروز گفته می شد که دستگیری همه عاملان به بحران خاتمه داده است یا برخی از مسئولان در روزهای اخیر برای چندمین بار از شیطنت و بازیگوشی دانش آموزان صحبت کردند و با به حداقل رساندن و کوچک شمردن مشکل آنها انتظار التهاب و بحرانی به این بزرگی را دارند.

اما مردم می پرسند چرا این مشکلات در مدارس برای پسرانی که بیشتر بازیگوش و شیطون هستند و انرژی و تحرک بیشتری دارند، پیش نمی آید؟ چرا تعداد زیادی از دانشجویان دختر خوابگاهی دخترانه بر اثر همین عامل و عارضه روز پنجشنبه وارد بیمارستان شده و حالت تهوع و کسالت شدید داشتند. بنابراین نباید نسبت به این داستان فانتزی یا نگرش صرف داشته باشید و به گونه ای عمل کنید که در نهایت آسیب های فرهنگی و روانی به جامعه وارد شود و نتایج و آثار آن به مرور زمان از کنترل خارج شود. )

کشور و مردم با مشکلات شدید مالی و معیشتی مواجه هستند و نمی توان با بیان ملایم و بی نتیجه، مشکلات را تشدید کرد و ویرانی ها را کاهش داد. این اقدامات باعث رنجش گروهی، بی تفاوتی گروهی و در نهایت واکنش جمعی خواهد شد. به عبارت دیگر، بدون از دست دادن فرصت و زمان که ارزشمندترین سرمایه هر ملت و دولتی است، خواهد بود. ادغام کاهش می یابد و انسجام اجتماعی تضعیف می شود، تفرقه ها افزایش می یابد و انرژی مردم و کارمندان صرف کارهای بیهوده و نادرست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید