انتقال صیادمنش به نام استقلال چه فایده ای دارد؟

انتقال صیادمنش به نام استقلال چه فایده ای دارد؟

اللهیار صیادمنس که فصل گذشته پس از جدایی از زوریا اوکراین در نقل و انتقالات وارد تالار مشاهیر چمپیونشیپ انگلیس شد، در آن دوره عملکرد قابل قبولی داشت. بنابراین کارکنان تالار مشاهیر تلاش می کنند تا قرارداد این بازیکن توسط فنرباغچه دائمی شود. فوتبالیست 20 ساله کشورمان که به تازگی به جمع ازدواج پیوسته است این روزها به همراه سایر شهروندان ایرانی در کمپ قطر به سر می برد. وی در این گفتگو به سوالاتی درباره وضعیت خود و تیم ملی ایران پاسخ داد.

خیلی زود فوتبال اوکراین را ترک کردی. چون بعد از رفتن او در این کشور جنگ بود.

آره. فکر کنم یکی دو هفته بعد از رفتنم جنگ شروع شد.

پس از ترک اوکراین به هالوسیتی نقل مکان کردید و خیلی زود به این تیم پیوستید. چگونه انگلیس را برای ادامه فوتبال انتخاب کردید؟

در پایان ترم یک سری پیشنهاد از تیم های مختلف داشتم. با کسانی که می توانستند در انتخاب تیم آینده ام به من کمک کنند مشورت کردم و به این نتیجه رسیدیم که Hallucity ممکن است انتخاب خوبی باشد. من از انتخابم بسیار راضی هستم، زیرا می تواند چالشی بسیار بزرگ و همچنین سکوی پرتابی برای من باشد. به همین دلیل این تیم را انتخاب کردم و حالا از این انتخاب راضی هستم.

در حال حاضر وضعیت تیم هالوسیتی چگونه است؟

من از اول خوشحال بودم. گفتم به سطح جدیدی رفتم و به دنیای فوتبالی جدید رفتم. من همیشه دوست دارم خودم را به چالش بکشم. هر چه سطح دشوارتر باشد، فرد بیشتر پیشرفت می کند. به هر حال طبیعی است در ابتدا وقتی تیم عوض می کنید، مخصوصاً در نیم فصل، باید زودتر بروید، حرکت کنید و بازی کنید. سپس باید به شرایط عادت کنید. من هم می دانستم قرار است چه اتفاقی بیفتد. رفتم آنجا و تمریناتم را انجام دادم. سعی کردم خیلی سریع تطبیق پیدا کنم.

اما شما در ابتدای حضورتان در تالار مشاهیر یک ماه مصدوم شدید.

بله متاسفانه بعد از یکی دو هفته یک ماه مصدومیت داشتم. از مصدومیت از بازی دوم برگشتم تا آخرین بازی که لیگ تمام شد. تقریبا دو سه هفته از پایان لیگ ما می گذرد.

آیا به لیگ انگلیس بین لیگ های مختلف در سراسر جهان علاقه داشتید؟

من از دوران کودکی از تمام لیگ های معتبر لذت می برم و تا جایی که می توانم از آنها یاد می گیرم. لیگ انگلیس یکی از بهترین لیگ های جهان است و فکر می کنم هر بازیکنی در دنیا دوست دارد در این لیگ بازی کند.

هدف تالار مشاهیر فصل آینده چیست؟

ابتدا می خواهم تکلیف نهایی انتقال خود را مشخص کنم. حالا اگر به نتیجه برسد می توانم بگویم اهدافم چیست.

یک استدلال برای شما این است که با وجود سن کم، با چالش ها و خطرات بزرگی روبرو شده اید و موفق شده اید. هنوز این امید وجود دارد که در آینده بیشتر در مورد شما بشنویم.

بله، همانطور که گفتم، دوست دارم خودم را به چالش بکشم. اینها نیز چالش های بسیار سختی هستند. به نظر من چالش های سخت در حال پیشرفت هستند. وقتی در یک چالش سخت قرار می گیرید، تمام تلاش خود را می کنید تا بسیار قوی تر و قوی تر شوید تا از این چالش جان سالم به در ببرید و بر آن غلبه کنید. من دوست دارم. از دوران کودکی، تمام انتخاب هایی که انجام دادم بر این اساس بود. منظورم نقل و انتقالات حرفه ای است، مثلا همین که از استقلال به فنرباغچه آمدم. حالا شاید برای من انتخاب خوبی نبود و به دلایلی بازی نکردم اما باز هم تاکید می کنم چالش خوبی بود چون یک چیز یاد گرفتم. این انتخاب توانست به من کمک کند 100٪ در راهی که اکنون و حتی در آینده دارم.

در کنار بحث های باشگاهی، خواستیم از جایگاه خود در تیم ملی برایمان بگویید.

اول از همه اینکه بازی در تیم ملی باعث افتخار من است. فکر می کنم هر فوتبالیستی دوست دارد برای تیم ملی کشورش بازی کند و این واقعا آرزوی قلبی من بود. الان خیلی خوشحالم که دوباره به تیم ملی دعوت شدم. هر زمان که کادر فنی تیم ملی صلاح بداند با تمام وجود در خدمت تیم هستم و سعی می کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.

آیا هم تیمی های هالوسیتی شما درباره قرعه ایران در جام جهانی به خصوص با تیم ملی انگلیس صحبت نمی کنند؟

آنها چیز خاصی نمی گویند، اما به عنوان مثال می گویند خیلی خوب است که یک تیم قدرتمند با انگلیس داشته باشیم، زیرا می توانیم مسابقات را تماشا کنیم و اینطور صحبت کنیم. آنها می گویند امیدواریم مقابل انگلیس خوب بازی کنید.

لغو بازی های تدارکاتی باعث نگرانی هواداران تیم ملی شد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

آره. فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید. الان در گروه خوبی هستیم و تیم ها قوی هستند. در ابتدا گفتم که فکر می کنم باید تدارکات خوبی داشته باشیم. مسئولین مربوطه باید این کارها را انجام دهند و من دوست ندارم زیاد در این مورد صحبت کنم. باید بازی های تدارکاتی خوبی داشته باشیم تا در جام جهانی غافلگیر نشویم.

با توجه به تمرینات بالای مهدی طارمی و سردار آزمون چقدر به حضور در ترکیب اصلی تیم ملی امیدوار هستید؟

این چیزی نیست که بخواهم در مورد آن صحبت کنم. من نمی توانم در مورد ترکیب نظر بدهم. تصمیم سرمربی و کادر فنی این است که با توجه به شرایط و برنامه هایی که دارند، بازیکنان تیم اصلی را انتخاب کنند. هرکسی که بازی می کند تمام تلاش خود را می کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

اما خودت نشان دادی لیاقت بازی در تیم ملی را داری.

همه کسانی که در اردوی تیم ملی هستند باید شرایط حضور در اردو را داشته باشند. یعنی امکانات خودش را دارد. همه ما می توانیم به تیم ملی خود کمک کنیم. حالا هر کی بازی کرد یا هرکسی روی نیمکت بود، همه می توانیم به تیم ملی کشورمان کمک کنیم.

به نظر می رسد با قطعی شدن انتقال به هالوسیتی، این مبلغ به باشگاه استقلال بازگردانده شود. درست است، واقعی؟

آره. من رقم دقیقی را نمی دانم اما فکر می کنم در صورت قطعی شدن این قرارداد، 20 درصد مبلغ به باشگاه استقلال می رسد. من بسیار خوشحالم که این اتفاق می افتد. استقلال واقعا تیمی است که من توانستم خودم را در آن نشان دهم و از آنجا به یک چهره تبدیل شدم. حالا به نوبه خودم خیلی خوشحالم که توانستم کمک کوچکی به این باشگاه کنم. به همان اندازه که به آنها کمک می کنم، وظیفه من است زیرا آنها به پیشرفت من کمک کردند.

آیا در سنین پایین می توانید رکوردهای خوبی در تیم ملی ثبت کنید؟

الان فوتبال است و آینده غیرقابل پیش بینی است. گفتم همیشه سعی می کردم ببینم چه خبر است. هر اتفاقی بیفتد سعی می کنم بهترین مسیر را طی کنم و بهترین تصمیم را بگیرم.

قهرمانی بدون شکست

من خیلی خوشحالم که این اتفاق برای آنها افتاده است. آنها شایسته این قهرمانی بودند و من بسیار خوشحالم که قهرمانی آنها بدون شکست بود. امسال واقعاً قهرمانی آنها بود زیرا عملکرد خوبی داشتند. من هم تا جایی که می توانستم بازی ها را تماشا می کردم، البته زمانی که بازی های آنها با تمرینات ما همخوانی نداشت. باید تاکید کنم برای بازیکنان، کادر فنی و هوادارانی که موفق به کسب این عنوان قهرمانی شدند بسیار خوشحالم. امیدوارم همیشه موفق باشند.

قرعه کشی جام جهانی

دوست نداشتم با یک تیم خاص سقوط کنم. صد در صد جام جهانی همه قوی است. تیم ضعیفی وجود ندارد. اگر تیمی ضعیف بود اصلا نمی توانست به جام جهانی برسد. به نظر من همه مسابقات می توانند مهم باشند. ما قطعا با یکی از بهترین تیم های جهان بازی خواهیم کرد. حالا تیم انگلیس است. این نیز یک چالش خوب است. هم برای بازیکنان و هم برای تیم. ما با تیم های بزرگ رقابت می کنیم و می توانیم ثابت کنیم که چه توانایی هایی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید