انصراف هشت دوره مسابقات والیبال آسیا/ نمایندگان تیم ملی و باشگاهی ایران حریفان خود را شناختند


ساعت: 00:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816375

مسابقات والیبال قاره کهن آسیا در سال 2022 کنار رفت و ملی پوشان پنج تیم ملی ایران و سه نماینده باشگاه کشورمان حریفان خود را شناختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال در سال 2022، قاره کهن آسیا شاهد 10 رویداد مهم والیبال از جمله مسابقات قهرمانی آسیا مردان و زنان، قهرمانی آسیا دختران و پسران و قهرمانی آسیا در والیبال مردان و زنان خواهد بود. جام کنفدراسیون های بانوان از جمله این رویدادهاست و والیبال ایران در آن شرکت خواهد کرد.

این رقابت ها امشب (پنجشنبه 26 اسفند) لغو شد و ملی پوشان ایرانی حریفان خود را در تیم های مختلف و سه نماینده باشگاه کشورمان شناختند. اطلاعات تکمیلی به شرح زیر است:

** مسابقات قهرمانی باشگاه های مردان آسیا

این مسابقات از 24 تا 30 اردیبهشت ماه با حضور هشت تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

پیکان (میزبان) در گروه A با تیم های تایلند، ازبکستان و ژاپن همگروه است و پیکان ها در مرحله مقدماتی به ترتیب به مصاف ازبکستان، ژاپن و تایلند خواهند رفت.

تیم مقاومت شهداب یزد نیز در گروه B با قطر، قزاقستان و عراق همگروه است و در مرحله گروهی به ترتیب به مصاف تیم های عراق، قطر و قزاقستان می رود.

** قهرمانی باشگاه های آسیا برای بانوان

این رقابت ها با حضور باریج اسنشالز کاشان قهرمان لیگ برتر بانوان 1400 به میزبانی قزاقستان از 14 تا 11 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

رقابت‌های قهرمانی بانوان باشگاه‌های آسیا در سال 2022 به صورت دوره‌ای در یک گروه و با حضور تیم‌های اول و دوم جدول مدال طلا و تیم‌های سوم و چهارم جدول مدال برنز برگزار می‌شود.

تیم باریج اسنشالز ایران در مرحله گروهی به ترتیب با نمایندگان ازبکستان، ژاپن، تایلند، قزاقستان 1 و قزاقستان 2 روبرو خواهد شد.

** قهرمانی آسیا دختران زیر 17 سال

این مسابقات از 16 تا 23 خردادماه به میزبانی ازبکستان برگزار می شود و تیم نوجوانان دختر ایران در گروه A با ازبکستان، تایلند، کره جنوبی و استرالیا همگروه شد.

شاگردان میترا شعبانیان در روز اول مرحله گروهی به مصاف استرالیا می روند و در روز دوم استراحت خواهند کرد. تیم ملی نوجوانان دختر ایران در روزهای سوم تا ششم به ترتیب با تیم های تایلند، کره جنوبی و ازبکستان دیدار خواهد کرد.

** قهرمانی آسیا پسران زیر 18 سال

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال آسیا از 24 تا 25 مردادماه در اصفهان میزبان ایران است.

در این رقابت ها 13 تیم حضور دارند و شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم جوانان ایران در گروه یک با تیم های استرالیا و قطر همگروه هستند.

گروه بندی کامل این مسابقات به شرح زیر است:

ایران، استرالیا و قطر
کویت، ژاپن و هند
عراق، چین و کره جنوبی
قزاقستان، تایلند، چین تایپه و سریلانکا

تیم ایران در اولین روز مرحله مقدماتی استراحت دارد و سپس به مصاف استرالیا و قطر می رود.

** قهرمانی آسیا دختران زیر 19 سال

مسابقات والیبال قهرمانی زیر 19 سال آسیا روزهای 13 تا 20 تیرماه میزبان قزاقستان است.

تیم ملی دختران ایران در گروه A با تیم های قزاقستان و استرالیا همگروه است و شاگردان پدیده بلوری زاده در روز اول این رقابت ها به مصاف استرالیا می روند و پس از استراحت در روز دوم، در روز سوم به مصاف قزاقستان می روند. مرحله گروهی

** قهرمانی آسیا پسران زیر 20 سال

بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا از 31 مرداد تا 16 شهریور به میزبانی بحرین برگزار می شود.

در این مسابقات 18 تیم حضور دارند که در 6 گروه مقدماتی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در گروه دوم با تیم های ژاپن و هند همگروه است.

گروه بندی کامل مسابقات به شرح زیر است:

بحرین، هنگ کنگ و عربستان سعودی
هند، ژاپن و ایران
کویت، کره جنوبی و قطر
امارات، تایلند و قزاقستان
استرالیا، عراق و بنگلادش
چین تایپه، پاکستان و چین

** جام کنفدراسیون والیبال مردان آسیا

این رقابت ها با حضور 12 تیم از 25 تا 23 مردادماه به میزبانی چین تایپه برگزار می شود و تیم ملی والیبال جوانان به عنوان نماینده ایران در این رقابت ها حضور خواهد داشت.

شاگردان گلمرضا مومنی سرمربی تیم ملی جوانان ایران در مرحله گروهی با تیم های کره جنوبی و نیوزلند در گروه دوم همگروه هستند.

تیم های بحرین، تایلند و چین در گروه اول، قزاقستان، پاکستان و ژاپن در گروه سوم و قطر، هنگ کنگ و استرالیا در گروه چهارم به رقابت خواهند پرداخت.

** جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا

این مسابقات با حضور 10 تیم از 30 مرداد تا 6 شهریور به میزبانی فیلیپین برگزار می شود که تیم ملی بانوان ایران در گروه اول با تیم های ویتنام، چین، کره جنوبی و فیلیپین همگروه است.

شاگردان الساندرا کمبل در روز اول مرحله گروهی استراحت خواهند داشت و در روزهای دوم و پنجم به ترتیب به مصاف کره، ویتنام، فیلیپین و چین خواهند رفت.

تیم های استرالیا، چین تایپه، ژاپن، تایلند و قزاقستان نیز در گروه دوم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید