مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا؛ 10 تکواندوکار ایران در روز پایانی حریفان خود را شناختند


ساعت: 18:11
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892431

در روز پایانی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 5 نماینده ایران در گروه دختران و 5 نماینده در گروه پسران با رقبای خود دیدار خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این مسابقات با حضور 213 تکواندوکار از 25 کشور طی 2 روز در تالار ارتش هوشی مین برگزار شد. در دومین و آخرین روز این مسابقات؛ تکواندوکاران اوزان 37-، 45-، 53-، 61- و 65+ کیلوگرم پسران و 33-، 41-، 47-، 55- و 59+ کیلوگرم دختران با رقبا به رقابت خواهند پرداخت.

12 تکواندوکار پسر تا 37- کیلوگرم حضور دارند که امیرعباس قنبرزاده در دور اول با «حسین» از مغولستان دیدار می کند و در صورت پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «عزیزبک ستاروف» از ازبکستان می رود.

در وزن 45- کیلوگرم با حضور 10 هوگوپوش; ابوالفضل کلانتری ابتدا با «باخروز سلیم اف» از ازبکستان دیدار می کند و در صورت پیروزی در دور یک چهارم با «هارنگ کیم» از کره جنوبی مبارزه می کند. در کنار میز کلانتری تکواندوکاران مغولستان و ویتنام حضور دارند.

آرش زمانی در وزن منهای 53 کیلوگرم در دور اول استراحت دارد و در دور بعد با برنده کره جنوبی یا مغولستان مبارزه می کند و در کنار زمانی تکواندوکاران ویتنام، هنگ کنگ و ازبکستان نیز حضور دارند. همچنین در این وزن 12 تکواندوکار حضور خواهند داشت.

در وزن منهای 61 کیلوگرم رادین زینالی در دور اول به تساوی رسید و در مرحله بعد با برنده مبارزه در ازبکستان یا فیلیپین دیدار خواهد کرد. 10 تکواندوکار در این وزن ثبت نام کرده اند.

ایلیا شهبازی در وزن 65+ کیلوگرم با حضور 11 کشتی گیر ابتدا به مصاف یو ته چو از چین تایپه می رود و در صورت پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هیونسونگ از کره جنوبی می رود.

در بین دختران نیز 9 تکواندوکار در دسته تا 33 کیلوگرم ثبت نام کرده اند. زهرا فلاح در دور اول مقابل میونیونگ کواک از کره جنوبی قرار دارد.

فاطمه باقرزاده در وزن منهای 41 کیلوگرم با «یی سیوان چونگ» از چین تایپه دیدار می کند و در صورت پیروزی با «دائو» از ویتنام مسابقه می دهد. در این وزن 9 تکواندوکار حضور دارند.

روژان گودرزی در دور نخست در وزن منهای 47 کیلوگرم به مصاف «ترانگ» از میزبان می رود و در صورت پیروزی رقیب «ساکورا» از ژاپن خواهد بود. 7 هوگوپوش در این وزن ثبت شده اند.

دینا بابراهیم با حضور 8 تکواندوکار دسته تا 55 کیلوگرم در دور نخست از نومکلائو از تایلند پیشی می گیرد و در صورت شکست این حریف به مصاف برنده دیدار ازبکستان و قزاقستان می رود.

هانا زرین کمر +59 کیلوگرم با گروه 6 هوگوپوش در دور اول باید “کوین” از ویتنام را شکست دهد تا حریف “یون ژا” از چین تایپه باشد.

لازم به ذکر است تا کنون در این مسابقات امیرمحمد نصیر احمدی در وزن منهای 41 کیلوگرم، محمدحسین تقی پور در وزن منهای 57 کیلوگرم، ساسان درزی در وزن منهای 65 کیلوگرم، پرنیان نوری در وزن منهای 44 کیلوگرم، ساینا علیپور در وزن منهای 51 کیلوگرم و فاطمه اسکندرنیا برنده مدال طلا در وزن 59- کیلوگرم؛ نیما عبداللهی در وزن منهای 33 کیلوگرم نقره و باران جمال لیوانی مدال برنز را کسب کردند.

لازم به ذکر است شهره حلاجده سرپرست تیم ملی تکواندو نوجوانان دختر است و فاطمه نعمتی و مطهره رضایی به عنوان مربی او را همراهی می کنند. برای پسران سرمربی کروش رجلی و دستیاران هوشیار دیندار و محمد علوی هستند. غلامحسن ذوالقدری نیز سرپرست تیم است.

دیدگاهتان را بنویسید