انفجارهای مهیب در شرق اوکراین و مرکز دونتسک

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع محلی صبح یکشنبه (به وقت تهران) از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شرق اوکراین خبر دادند.

رویترز گزارش داد که چندین انفجار قوی در مرکز منطقه خودمختار دونتسک در شرق اوکراین شنیده شد.

دقایقی بعد خبرنگار الجزیره در اوکراین گزارش داد که صدای انفجارهای شدید همچنان در مناطق شمالی و غربی دونتسک شنیده می شود.

یک منبع دیپلماتیک به رویترز گفت که سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) روز شنبه حدود 2000 مورد نقض آتش بس بین نیروهای اوکراینی و منطقه خودمختار شرق را ثبت کرد که نشان دهنده افزایش بی سابقه تنش ها است.

همزمان برخی منابع امنیتی از کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن چهار سرباز دیگر در گلوله باران شدید در شرق اوکراین خبر دادند.

روز جمعه بود که ارتش اوکراین و دولت های خودخوانده در شرق این کشور پس از متهم کردن یکدیگر به تنش، به مواضع آنها آتش گشودند و آتش بس را نقض کردند.

کرملین همچنین گفت که از تشدید اوضاع در اوکراین “عمیقا نگران است” و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد. ایالات متحده همچنین می گوید روسیه پس از رد درخواست این کشور برای لغو درخواست اوکراین برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو، از این جنگ عذرخواهی می کند.

تنش بین اوکراین و کشورهای غربی با روسیه در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است، به ویژه پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014. این شبه جزیره از اوکراین جدا شد و در یک همه پرسی پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین مورد حمایت غرب، این شبه جزیره از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست. گروه ها و به قدرت رسیدن گروه های طرفدار روسیه در شرق اوکراین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید