اوضاع در دونتسک اوکراین به شدت متشنج است


ساعت: 05:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856117

سخنگوی سازمان ملل گفت که وضعیت در دونتسک اوکراین “بسیار متشنج” است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: تشدید خصومت ها در هفته گذشته باعث تلفات سنگین غیرنظامیان از جمله امدادگران ساکن در شهر شده است.


وی گفت: «تنها در 24 ساعت گذشته، غیرنظامیان از جمله کودکان در این منطقه کشته یا زخمی شده اند. بیمارستان ها از جمله یک بیمارستان زایمان در دونتسک نیز مورد حمله قرار گرفتند.

سخنگوی سازمان ملل افزود: متاسفانه حمله اخیر به بیمارستان ها پدیده جدیدی در این جنگ نیست. سازمان بهداشت جهانی می گوید از زمان شروع جنگ در اوکراین حداقل 295 حمله به مراکز بهداشتی در سراسر اوکراین صورت گرفته است و تعداد واقعی متاسفانه بسیار بیشتر است.

دوجاریک گفت: «در دونتسک، زیرساخت‌های حیاتی از جمله خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و بازارها در هفته گذشته در سراسر استان آسیب دیده است. این امر زندگی را برای مردم محلی تقریباً غیرقابل تحمل کرده است، آنها نیز با کمبود شدید آب مواجه هستند و گاهی اوقات به دلیل درگیری قادر به ترک خانه های خود برای روزها نیستند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، پنج شنبه. ، 24 فوریه (26 مارس 1400) نیز عملیات نظامی به نام “عملیات ویژه” را علیه اوکراین آغاز کرد و بدین ترتیب روابط پرتنش مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

جنگ در اوکراین چهار ماه است که ادامه دارد و واکنش ها به حمله روسیه، ارسال سلاح به اوکراین و پیامدهای جدید سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید