اوکراین دونتسک را بمباران کرد

بر اساس این گزارش، این منابع از بمباران منطقه اورلووکا در شهر دونتسک توسط نیروهای اوکراینی با پنج خمپاره 155 میلی متری خبر دادند.

الکسی کولمزین، شهردار دونتسک، گفت که پس از بمباران و آتش زدن بیمارستان کالینینا در دونتسک، خدمات اورژانس شروع به تخلیه بیماران از آن بیمارستان کردند.

همزمان خبرنگار روسیه ایلیوم از مجروح شدن چند نفر بر اثر اصابت راکت گراد به یکی از بخش های این بیمارستان خبر داد.

در همان زمان، اولکسی آرستویچ، مشاور نظامی در دفتر ولودیمیر زلنسکی، اعلام کرد: «جنگ در اوکراین حداقل یک سال و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. اکنون کاملاً واضح است که جنگ در 2 یا 3 ماه آینده متوقف نخواهد شد.»

هفته گذشته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بر اساس اسناد منتشر شده، آمریکا قصد دارد جنگ در اوکراین را حداقل تا پایان سال 2025 ادامه دهد تا بتواند تسلیحات بیشتری بفروشد و درآمد بیشتری کسب کند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین در 24 فوریه (5 مارس 1400) آغاز کرد. مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های خودمختار دونتسک و لوگانسک برای محافظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد. به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «حمایت از مردمی دانست که بیش از هشت سال توسط رژیم کیف تحت نسل کشی و آزار و اذیت قرار گرفته اند».

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف از این عملیات را “حمایت از مردمی دانست که بیش از 8 سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی و آزار و اذیت قرار داشتند.”

برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، آمریکا و کشورهای غربی تحریم های زیادی را علیه روسیه وضع کردند و در عین حال انواع سلاح های مدرن را برای ارتش اوکراین ارسال کردند. از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته است که هرگونه محموله و کاروان حامل تسلیحات نظامی به اوکراین هدف مشروع نیروهای روسی است.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اقدامات غرب علیه روسیه را «جنگ اقتصادی» خواند و تاکید کرد: غرب تحریم‌های تهاجمی و بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه وضع کرده است که هدف آن نابودی اقتصاد ما در کوتاه‌مدت است. ذخایر ارزی، سقوط پول ملی (روبل) و ایجاد تورم ویرانگر بود، اما غرب به هیچ یک از این اهداف دست نیافت.

دیدگاهتان را بنویسید