انهدام باند 8 نفره دزدی دلار در تهران


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893253

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از سرقت 50 میلیارد ریالی دلار از 8 نفر در میدان فردوسی تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حمید خداوند، جانشین پلیس تهران گفت: با تشکیل یک فقره زورگیری و سرقت دلار توسط راننده پیک موتورسیکلت به ارزش 50 میلیارد ریال در میدان فردوسی، رسیدگی به موضوع و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. توسط نخبه تیمی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی این فرماندهی.

جانشین پلیس تهران افزود: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی مشخص شد سارقان با تظاهر به کارمندی راننده پیک موتورسیکلت را متوقف کرده و پس از ضرب و شتم وحشیانه وی و سرقت دلارهای وی به زور اسلحه اقدام به سرقت کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: همین اطلاعات کافی بود تا کارآگاهان با روش های نوین پلیسی به بررسی جنایت بپردازند و در مرحله بعد متوجه شدند که یک کلاغ از مسیر پیک موتوری به سارقان مسلح خبر می دهد.

خداوند تصریح کرد: در تحقیقات 24 ساعته کارآگاهان مشخص شد زاگزن مردی با سابقه است و به اتهام سرقت دلار چندین بار مجازات شده و ساکن یکی از مناطق جنوبی تهران است.

وی با بیان اینکه بلافاصله زاغ ماده این باند دستگیر شد، ادامه داد: تحقیقات برای دستگیری متهمان پرونده ادامه داشت تا اینکه سرقت دیگری با همین شگرد به کارآگاهان شعب پنجم گزارش شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان تهران گفت: کارآگاهان بلافاصله در محل وقوع جنایت حضور یافتند و با بررسی های تخصصی هویت و پناهندگی دو سارق حرفه ای که در این سرقت شرکت داشتند، شناسایی و در کمترین زمان ممکن در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سردار خداوند با بیان اینکه 2 سارق حرفه ای پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی با کمک 5 همدست به جرم زورگیری اعتراف کردند افزود: در شعبه دیگری از تحقیقات، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه تمامی متهمان و متهمان، متهمان را شناسایی کردند. پس از هماهنگی قضایی در عملیاتی همزمان 5 سارق دیگر نیز در این پرونده بازداشت شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به جرایم خود جعل عناوین پلیسی، زورگیری، آدم ربایی، ضرب و جرح و 8 فقره سرقت از پیک موتوری در بورس های تهران به ارزش 200 میلیارد ریال اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، در پایان خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی، متهمان در اختیار کارشناسان پزشکی قانونی اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند. تحقیقات هنوز ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید