انگلیس احمق جام را برد و کی روش کارت زرد گرفت!

انگلیس تیمی است که در طول مسابقات به عنوان یک مدعی معرفی شده است. اما انگلیسی ها هرگز خوشحال نیستند. وقتی در مورد آنها صحبت نمی شود، از اینکه مرکز توجه نیستند ناراحت می شوند. حتی زمانی که در کانون توجه قرار دارند، از شکست احتمالی در آینده شکایت می کنند. خطاب به همه آنها، “این (تعریف کننده) به خانه می رسد!”. (کنایه به شعار معروف فوتبالی است که انگلیسی ها برای بردن جام جهانی مطرح کردند.)

آنها نه تنها از افتادن می ترسند، بلکه به خوبی از آن آگاه هستند و انتظار وقوع آن را دارند. آنها اساساً آن را می خواهند. آنها نمی دانند در صورت پیروزی چه کنند. به عنوان مثال، تیم زنان انگلیس پس از قهرمانی در یورو 2022 به طور کامل جشن نگرفت. این هم یک نکته دیگر در مورد این جام جهانی. یک فرد احمق احتمالا برنده خواهد شد! زمان مسابقه بسیار کوتاه و بسیار عجیب است. هیچ مربی ای تمام بازیکنانی را که می خواهد (به دلیل مصدومیت) ندارد.

یعنی هر تیمی که بتواند در کمترین زمان ممکن به شرایط باثباتی دست پیدا کند یا جو دوستانه ای در تیم ایجاد کند احتمالا می تواند قهرمان شود. این بدان معناست که به احتمال زیاد تیمی که بتواند فوق دفاعی باشد و هرگز گلی را دریافت نکند و در طول مسابقه تنها یک بار راه گلزنی پیدا کند، جام را برنده خواهد شد.

بنابراین بله، گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس استعدادهای هجومی زیادی دارد که همه به جز چند کشور به آن غبطه می خورند. بله، او باید بتواند راهی بیابد تا هری کین، فیل فودن، رحیم استرلینگ و جود بلینگهام را به یک نیروی مهیب تبدیل کند که هر تیمی را که از مسیر خود عبور کند به آتش خواهد کشید. ترنت الکساندر-آرنولد (حالا که ریس جیمز جام را از دست داده است) تا از کناره ها بالا و پایین بدود و صلیب ها و سانترها را شلیک کند و چه کسی اهمیت می دهد. آیا آنها می توانند با یک یا دو گل بازی را ببرند؟ آنها باید 10 امتیاز بگیرند!

بله، اگر ساوت گیت در ژوئیه 2021 کمی شجاع تر بود، انگلیس ممکن بود اولین جام مهم خود را از زمان معرفی هفت تیر به دست بیاورد. آنها مقابل ایتالیا پیش افتادند. آنها با بازیکنان برق آسا از ایتالیایی ها پیشی گرفتند.

ایتالیا نتوانست هری کین را در زمین پیدا کند زیرا او به عمق رفتن و تفریح ​​در نیم ساعت اول ادامه داد و سپس انگلیس عقب نشینی کرد، عقب نشینی کرد و عقب نشینی کرد. ایتالیا خط هافبک خود را عقب کشید تا به جورجینیو و وراتی فضای بیشتری روی توپ بدهد و آنها شروع به هماهنگی کردند. انگلیس به ندرت بار دیگر توپ را در اختیار داشت. اگر ساوتگیت آن ژن سریع را داشت، انگلیس می توانست لحظه ای داشته باشد و تمام می شد.

اما نکته اینجاست که انگلیس در طول بازی هرگز گلی دریافت نکرد. دانمارک یک ضربه ایستگاهی مستقیم و ایتالیا یک کرنر به ثمر رساندند. در این تورنمنت شاید این روش از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. انگلیس می تواند تیم احمقی برای بردن جام باشد. تیمی که جام را بلند می کند مهم است و نمی توانی به یاد بیاوری که از هیچ یک از بازی هایی که آنها انجام دادند لذت برده باشد. هک، اکثر مردم جهان فکر می کنند انگلیس به هر حال احمق است.

این سوال ممکن است این باشد که “آیا انگلیس می تواند دوباره اینقدر از نظر دفاعی فشرده شود؟” در آخرین بازی “رقابتی” آنها سه گل در خانه از آلمان دریافت کردند، اگرچه هیچ یک از دو تیم چیز زیادی برای ارائه نداشتند. آنها در 6 بازی لیگ ملت ها فقط یک دروازه خود را بسته نگه داشته اند. هری مگوایر هنوز هم می تواند در این تیم خونین باشد و اگر این کار را نکند، آنها به اریک دایر تکیه خواهند کرد.

با این حال، ساوت گیت تنها یک هفته فرصت خواهد داشت. تلاش برای ایجاد دفاع بسیار ساده تر از حمله خواهد بود. او هنوز دکلان رایس دارد. او بلینگهام را دارد، هیجان انگیزترین مدافع خط جوان که می تواند هر کاری را که یک مدافع خط می تواند انجام دهد را نشان دهد. با توجه به اینکه ساوتگیت هرگز تیم هجومی قدرتمندی نساخته و تلاشی هم نکرده است، فکر می کنید او به کجا خواهد رفت؟

در مورد بقیه گروه، ما به سمت آمریکا متمایل خواهیم شد. آنها می توانند هر چیزی باشند، شما این را می دانید. ولز و ایران از این جهت شبیه به هم هستند که دقیقاً می دانیم چگونه خواهند بود. هیچ کدام به شکل وحشتناکی حمله نمی کنند. کل این گروه می تواند هفت یا هشت گل داشته باشد. هر دو تیم ایران و ولز عقب می نشینند و سعی می کنند یک ضربه به حریف بزنند، چه گرت بیل چه مهدی طارمی.

آنها دفاعی کار می کنند و چندان سرگرم کننده نخواهند بود. اما اینها تیم هایی با برنامه های ثابت هستند، برنامه هایی که سال هاست اجرا می کنند. آنها می توانند در یک لحظه شما را غافلگیر کنند. انگلیس و ایالات متحده هر دو در بین تیم‌ها قرار دارند، که با توجه به زمان کوتاهی که در مسابقات برگزار می‌شود، می‌تواند یک مشکل واقعی باشد.

سرمربی ایران که به احتمال زیاد در این تورنمنت کارت قرمز دریافت می کند، باید کارلوس کی روش از ایران باشد که اخیرا در جام ملت های آفریقا سال گذشته از زمین اخراج شد. فقط باید یک پنالتی یا تصمیم VAR گرفته شود تا آرامش پرتغالی را به هم بزند.

روایت ساده: اگر مگوایر در ترکیب انگلیس قرار بگیرد، به طور قطع در اولین بازی آنها مقابل ایران گل خواهد زد. حالا معلوم نیست کدوم تیم!

دیدگاهتان را بنویسید