خراسان شمالی به دلیل افزایش تصادفات کارت زرد گرفت

ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797541

سردار سعید مطهری زاده گفت: با توجه به افزایش تصادفات در استان، فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کارت زرد دریافت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، سردار سعید مطهری زاده فرمانده انتظامی خراسان شمالی در جلسه کمیته مدیریت حوادث استان گفت: وضعیت خراسان شمالی از نظر تصادفات اصلا خوب نیست.

سردار مطهری زاده گفت: خراسان شمالی در حال حاضر یکی از پنج استان مستعد کشور است.

وی اعلام کرد: در این خصوص فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کارت زرد دریافت کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین گفت: وزارت کشور نیز در این زمینه به خراسان شمالی تذکر داده است.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از مصوبات شورا در خصوص ایمن سازی معابر درون شهری و برون شهری استان در سال های اخیر اجرایی نشده است، خواستار تدابیری برای کاهش تصادفات در خراسان شمالی شد. اقدامات جهادی باید در دستور کار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

سردار مطهری زاده گفت: در این استان نقاط پرخطر جاده ای و جاده ای نیاز به رفع و اصلاح هندسی دارد.

وی افزود: البته اجرای آنها نیازمند تامین اعتبار است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: فرماندهی انتظامی استان با وجود کمبود نیروی انسانی تمام توان خود را برای کاهش واژگونی خودرو و کاهش تصادفات در تمامی جاده ها و محورهای استان به کار می گیرد.

وی در عین حال با اشاره به سفر پیش رو در نوروز 1401 اذعان داشت: اگر اقدامات جدی برای رفع عوامل تصادفات در استان صورت نگیرد، در آینده کارت زرد استان کارت قرمز خواهد بود.

سردار مطهري زاده در خاتمه خواستار شد: مردم و رانندگان با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي مسئوليت بيشتري داشته باشند تا تصادفات درون و برون شهري كاهش يابد.

محمدرضا حسینی نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: گزارشی از کلیه مصوبات معوقه این شورا برای بررسی به استانداری ارائه شود.

حسین نژاد گفت: در عین حال تا فراهم شدن امکان و زمینه برای رفع علل تصادفات در استان، موانع لازم در سطح راه ها و جاده ها برای پیشگیری از تصادفات در دستور کار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد. . “

وی خواستار شد: شهرداری بوینور ایمنی راه را در اولویت پرونده های عمرانی خود قرار دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید