«اهتصار» در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند موفق به دریافت جایزه «سیمرگ» شد


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917177

مدیرکل صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد گفت: مستند «احتضار» در ششمین جشنواره تلویزیونی صدا و سیما به تهیه کنندگی حجت طاهری و عبدالخالق طاهری موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، امیر رئوف افزود: این مستند 75 دقیقه ای به سفارش کهگیلویه و بویراحمد و کارگردانی حجت طاهری ساخته شده است.

وی با بیان اینکه فیلمبرداری این مستند از زمستان 1397 آغاز و پاییز امسال به پایان رسید، گفت: این فیلم جنگل های بلوط زاگرس از جمله شهرهای یاسوج، نورآباد، دهدشت و شهرهای فیروزآباد و نورآباد در استان فارس را به تصویر می کشد. .

رئوف هدف از فیلمبرداری این مستند را سوزاندن و قطع جنگل های بلوط توسط سودجویان و برخی از روستاییان به دلیل کمبود نفت سفید و گاز طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: این افراد اقدام به قاچاق چوب و تولید زغال می کنند که باعث از بین رفتن جنگل ها می شود. این جنگل بوده است

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمدی گفت: این مستند نحوه قاچاق چوب توسط افراد سودجو به استان های همجوار را تشریح می کند و نشان می دهد که علاوه بر کمبود جنگلبان، خلأهای قانونی برای برخورد با این افراد وجود دارد.

وی زیبایی منطقه زاگرس را در این جنگل های بلوط دانست و افزود: امیدوارم مسئولین در این مستند دغدغه واقعی درختان بلوط را ببینند تا از خطراتی که در کمین آنهاست دوری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید