اهدای 820 جهیزیه به زوج های جوان نیازمند در کهگیلویه و ببیراحمد


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887318

مسئول بسیج سپاه فتح شهرستان کوگیلویه و بویار احمد از اهدای 820 جهیزیه به زوج های جوان شهرستان کوگیلویه و بویار احمد خبر داد و گفت: فعالیت و اقدامات جهادی ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه فاتح استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: بسیج سازندگی در توسعه مناطق عقب مانده استان پیشگام است.

ناصر صالحی با بیان اینکه فعالیت ها و اقدامات جهادی متوقف نمی شود، خاطرنشان کرد: بسیج سپاه فتح استان برای ترویج سنت حسنه ازدواج و تشویق جوانان به امر مقدس ازدواج 820 جهیزیه به زوج های نیازمند استان اهدا کرده است. از آغاز در سال 1400 او انجام داد

صالحی در پایان خدمت به مردم و زدودن غبار غم از دل و جان مردم این دیار را همواره شعار جهادگران بسیجی عنوان کرد و گفت: از ابتدای دهه 1400 بسیج سازندگی این استان 69 هزار بسته کمک معیشتی به نیازمندان ارائه کرده است که در سراسر استان توزیع می شود.

وی در ادامه گفت: از 69 هزار بسته معیشتی که بین نیازمندان در سراسر منطقه توزیع شده است، 20 هزار بسته با مشارکت بنیاد علوی ساخته شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح خاطرنشان کرد: در مناسبت های مختلف گروه های جهادی تشکیل شده در استان اقداماتی را برای محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مردم انجام می دهند.

صالحی بیان کرد: بیش از 1000 گروه جهادی در استان وجود دارد و بیش از 600 گروه فعال برای خدمات رسانی به استان های دیگر فعال هستند.

وی به تشریح اجرای بسیج سازندگی در رابطه با زلزله سی ام پرداخت و اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه فتح استان با حضور به موقع در اولین ساعت پس از زلزله، قبل از برپایی قرارگاه جهادی سردار جانباخته حاج قاسم. سلیمانی و حضور حداکثری ستاد و استقرار مسئول شبانه روزی در شهرستان کار را سخت کرد.

وی در ادامه افزود: بسیج سازندگی سپاه فتح استان با تقسیم شهرستان به 9 حوزه و انتساب هر یک از 9 ناحیه شهرستان به یکی از حوزه های تابعه استان با احضار و حضور هیئت رئیسه. از مدیران، مسئول بسیج سازندگی و گروه جهادی فعال اعزامی شهرستان مربوطه از امکانات آماده شده شهرستان متبوع استفاده کردند.

صالحی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی پس از زلزله در شهر سیشاد، تهیه برگه شناسایی خانواده های زلزله زده، حضور گروه های جهادی درب منزل و اخذ اطلاعات خانواده و ثبت اطلاعات جمع آوری شده بود. در نرم افزار موبایل برای دسترسی سریع و آسان و امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات و امکان برنامه ریزی مناسب مناطق آسیب دیده، از حضور فعال در جلسات ستاد بحران به منظور هماهنگی، هم افزایی و همپوشانی با سرویس دهندگان خبر داد. استان.

وی جلسات هماهنگی، هم افزایی و همپوشانی با نهادهای انقلابی از جمله: ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، نماینده آستان قدس رضوی، گروه های خودجوش مردمی، معتمدین 9 منطقه و غیره شناسایی نیازمندان واقعی، صرفه جویی و جلوگیری از موازی کاری و اسراف در ارائه خدمات به مردم آسیب دیده شهرستان سیشاد در شرایط اضطراری و گفت: ساماندهی، کنترل و مدیریت اقلام و کمک های ارسالی مردم، نهادها و سازمان ها از سراسر کشور. کشور و استان با ایجاد 3 انبار اختصاصی و توزیع به موقع اقلام در بازه های زمانی مناسب، از تکرار خدمات و اسراف و انحرافات در توزیع خودداری کرد.

مسئول بسیج سازندگی اقدامات دیگری را برای توزیع بیش از 1500 بخاری برقی در روزهای اول زلزله بین مردم آسیب دیده، تخلیه و جابجایی منازل آسیب دیده با حضور فعال گروه های جهادی در 9 منطقه، آواربرداری و جداسازی از محل انجام داد. 150 خانه آسیب دیده توسط گروه های جهادی، نصب و راه اندازی 300 کلبه تاشو ارسالی سپاه پاسداران، با ساماندهی، آموزش و استخدام 200 نفر از گروه های جهادی در مدت یک هفته و تحویل موقت و قانونی به افراد نیازمند، جمع آوری مهدکودک های اهدایی خیرین. و تحویل موقت و قانونی به افراد نیازمند، نصب و راه اندازی 140 سرویس بهداشتی صحرایی ارسالی سپاه با سازماندهی و جذب گروه های جهادی در مدت یک هفته، ارزیابی خسارت باغات و کمک به اداره کشاورزی شهرستان، همراهی، راه اندازی ساختمان ها. قرارگاه مرمت منازل آسیب دیده و کارگاه فنی و عمرانی (بر اساس طرح فرماندهی کل افتخاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – 155 طبقه) زیر نظر قرارگاه جهادی شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی سپاه فتح افزود: این اقلام تنها بخشی از خدمات بسیج سازندگی سپاه فتح در استان در حادثه سوم است.

وی در پایان به آغاز ساخت، تکمیل و تحویل 185 مسکن پذیرفته شده توسط بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و توسعه سپاه فتح در استان های کهگیلویه و بیراحمد اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید