اوج بازگشت زائران جمعه و شنبه / مهران پرترددترین مرز اربعینی کشور

اوج بازگشت زائران جمعه و شنبه / مهران پرترددترین مرز اربعینی کشور

روز جدید فرمانده قرارگاه اربعین فرجا گفت: 350 هزار زائر در 2 روز گذشته از مرز مهران وارد شده اند. این مرز شلوغ ترین مرز کشور است.

سردار محمد شرفی گفت: در 2 روز گذشته 350 هزار زائر وارد مرز مهران شدند و با توجه به نزدیک بودن شهر کربلا به مرز مهران اکثر زائران و حتی زائرانی که از سایر مرزها به عراق رفته اند تمایل به ورود به کشور دارند. از طریق این مرز

وی مرز مهران را پرترددترین مرز اربعین کشور از زمان بازگشت زائران به کشور دانست و گفت: اوج بازگشت زائران قطعا در عصر جمعه و شنبه با پایان مراسم اربعین حسینی اتفاق می افتد.

فرمانده قرارگاه اربعین فرجا بیان کرد: بر اساس برآورد انجام شده در زمان پیک بازگشت زائران، برای جابجایی این عزیزان از پایانه برکت در مرز مهران به ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم که قول مساعد حمل و نقل جاده ای را دادند.

سردار شرفی در ادامه از افزایش 47 درصدی استفاده زائران اربعین از خودروهای شخصی نسبت به مدت مشابه سال 1397 خبر داد و گفت: به همین دلیل آمار تصادفات جاده ای در حوالی مرزها نیز اندکی افزایش یافته و دلایل اصلی این حوادث است. خستگی و خواب آلودگی هستند.

این مقام ارشد فرجه خاطرنشان کرد: در مرز مهران موکب ها ساماندهی شده و امکانات ویژه ای برای اسکان و استراحت زائران در نظر گرفته شده است. و هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنید.

سردار شرفی در ادامه سخنان خود به اقدامات شرکت هواپیمایی فراجا در ماموریت اربعین حسینی امسال پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای مراسم اربعین تاکنون 210 پرواز از سوی شرکت هواپیمایی فراجا انجام شده که بیشتر این پروازها با هدف رصد ترافیک مرزی بوده است.

فرمانده قرارگاه فرجا از انتقال 50 بیمار بدحال با هواپیمای فرجا در 2 روز گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کمیته هوایی ستاد در اربعین به شرکت هواپیمایی فراجا محول شده است، همکاری و هماهنگی خوبی با اورژانس داریم. بخش درمان مناسب بیماران بدحال اقدامات فوری انجام شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید