اولیانوف: مذاکرات هسته ای احتمالا ماه آینده از سر گرفته می شود

اولیانوف: مذاکرات هسته ای احتمالا ماه آینده از سر گرفته می شود

روز جدید نماینده روسیه در گفتگو با الجزیره برای لغو تحریم ها گفت که احتمالا مذاکرات در اواسط نوامبر (پایان نوامبر) از سر گرفته می شود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات لغو تحریم ها در وین، به الجزیره گفت که انتظار دارد مذاکرات در اواسط نوامبر (پایان نوامبر) از سر گرفته شود.

وی همچنین گفت که رافائل گروسی، مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد.

خبر این مقام روسی از از سرگیری مذاکرات لغو تحریم ها در اواسط ماه آینده در حالی منتشر می شود که «علی باقری»، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و معاون سیاسی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) در سفر اروپایی خود به سر می برد. اولین مقصد این سفر که اوست به بوداپست رفت و در سفر رسمی خود به مجارستان با جمعی از ایرانیان مقیم مجارستان دیدار کرد.

باقری در این دیدار با اشاره به آخرین تحولات مذاکرات بر سر رفع تحریم ها، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تمایل طرفین به تعهدات پایدار را عاملی برای توافق سریع و رعایت برجام می داند. تعهدات به عنوان تضمینی برای حفظ و تداوم توافق.»

در آخرین تحولات مربوط به مذاکرات لغو تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران در 20 شهریور پاسخ آمریکا به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را ارسال کرد و به گفته منابع آگاه، متن پیشنهادی آمریکا دارای بسیاری از متن بود. ابهامات و ایران اصرار داشت که این ابهامات مجاز باشد.

یک روز پس از دومین پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اروپا، سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره تاکید کرد که آمریکا خواهان متن مبهم برای توافق است، اما ایران اصرار دارد. روشن بر لزوم داشتن متنی روشن با اصطلاحات و اصطلاحات تاکید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید