اولین جلسه دادگاه در مورد ضارب شهید بزرگوار روح الله عجمیان برگزار شد


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914759

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضارب شهید روح الله عجمیان صبح امروز ۱۸ آذرماه در استان البرز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضارب شهید روح الله عجمیان صبح امروز ۱۸ آذرماه در استان البرز برگزار شد. نماینده دادستان در بخشی از کیفرخواست قرائت شده در جلسه علنی دادگاه گفت: با توجه به شکایت اولیای دم شهید سید روح الله عجمیان، گواهی پزشکی قانونی، بازسازی صحنه جنایت، اظهارات صریح و اعترافات متهم. در خصوص ارتکاب جرایم، کشف ادوات و ادوات جرم توسط متهم، بررسی گوشی های تلفن همراه متهم و کشف محتوای مجرمانه در آنها، تصاویر منتشر شده از شهادت شهید بسیجی سید روح الله عجمیان، از رئیس دادگاه تقاضا دارم برای متهمان به اشد مجازات و احکامی متناسب با جرایم متهمان تعیین شود.


شهید سید روح الله عجمیانوی متولد 20 بهمن 1373 از ناحیه بسیجیان 417 شهید کمالشهر کرج بود که روز پنجشنبه 21 آبان ماه در جریان اغتشاشات و ناامنی ها در جاده کرج – قزوین در منطقه بهشت ​​سکینه (س) به شهادت رسید. ) کرج با ضربات چاقو عده ای شورشی.

23 آبان و 2 روز پس از این حادثه حسین فضلی هرکندی رئیس قاضی استان البرز از دستگیری تعدادی از شهدای این بسیجی خبر داد.

به گفته رئیس قاضی استان البرز، تعدادی از اراذل و اوباش که با استفاده از چاقو، قمه، دستکش بوکس و سنگ در کشته شدن گروه بسیجی سید روح الله عجمیان در روز پنجشنبه ۲۱ آبان ماه در کمالشهر نقش آفرینی کردند. کرج با دستور قوی قضایی از سوی اداره کل اطلاعات استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

30 آبان و 9 روز پس از این جنایت، متهمان پرونده شهادت روح اله عجمیان تفهیم اتهام شدند.

به گفته رئیس قاضی استان البرز «فساد زمین با ارتکاب جرایم متعدد علیه امنیت کشور و تعرض به افسران نیروی مقاومت بسیج و فرج و جنایت علیه تمامیت جسمانی مردم که اخلال جدی ایجاد کرد. ایجاد نظم و ناامنی در کشور و منجر به شهادت بسیجی شد.» سید روح الله عجمیان حافظ امنیت شد، «اجتماع و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جنایت علیه امنیت کشور» از جمله اتهامات متهمان است. که در کیفرخواست ذکر شده است.

امروز چهارشنبه 9 دسامبر و 18 روز از انتشار است

کیفرخواست اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده 15 نفر در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید موسی آصف الحسینی با حضور مستشاران قضایی، وکلا. از متهم، متهم و همچنین پدر، مادر و بستگان شهید بسیجی سید روح الله عجمیان. .

در دادگاه امروز سه نفر از 15 متهم این پرونده 17 ساله هستند.

طبق ماده 315 قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به پرونده افراد بالغ زیر 18 سال که به اتهام آنها در صلاحیت دادگاه انقلاب است و توسط چند قاضی رسیدگی می شود، باید در شعبه ای از دادگاه کیفری یک استان رسیدگی شود. برخورد با بزهکاری نوجوانان

با پیگیری ها مشخص شد قضات دادگاه امروز هم ابلاغیه دادگاه انقلاب و هم بازپرس ویژه دادگاه کیفری برای رسیدگی به بزهکاری اطفال و نوجوانان را دارند و ابلاغ ویژه دارند. در جریان رسیدگی به این پرونده کلیه تشریفات قانونی برای محاکمه متهمان زیر 18 سال رعایت شده و متهمان از کلیه امتیازات قانونی از جمله داشتن وکیل و حضور دستیار برخوردارند.

حجت الاسلام و المسلمین آصف حسینی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: ما سیستم قضایی قوی داریم و این دستگاه هیچ ابایی از حق دفاع ندارد و سعی در اجرای عدالت دارد. ما سعی می کنیم همه اقدامات خود را در راه عدالت انجام دهیم.

سپس کلیپی از اقدامات متهمان از جمله بستن اتوبان کرج – قزوین در حوالی بهشت ​​سکینه (س) استان البرز و روایت شهادت بسیجی شهید سید روح الله عجمیان در دادگاه پخش شد.

در ادامه رئیس جلسه دادگاه از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست را برای متهمان قرائت کند.

نماینده دادسرا گفت: در 21 آبان 1401 پس از فراخوان شبکه های ضد انقلاب برای تجمع در مراسم اربعین حدیث نجفی و برنامه ریزی راهزنان و اوباش و حضور افراد دیگر، شورشیان اقدام به مسدودسازی کردند. بزرگراه کرج – قزوین که منجر به اختلال شدید ترافیکی و درگیری با ماموران نیروی انتظامی و مقاومت بسیج و سردادن شعارهای ضد هنجاری به قصد مقابله با دولت و ایجاد ناامنی شد. در همین حال شهید امنیتی آقای سید روح الله عجمیان برای کنترل تجمعات و بازگشایی بزرگراه بدون ابزار و بدون اینکه کسی چنین مأموریتی برای رفع انسداد بزرگراه به او محول کند در محل حضور داشت، اما شورشیان به طرز وحشیانه ای این کار را انجام دادند. ناجوانمردانه با ضربات فراوان و استفاده از چاقو و اجسام سخت مانند سنگ، لگد و مشت کشته شدند.

وی افزود: در این میان شهید بسیجی سید روح الله عجمیان بر اثر حمله شورشیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نماینده دادستان به معرفی متهمان و اتهامات آنان پرداخت و گفت: متهم محمدمهدی کرمی فرزند ماشاالله به اتهام فساد در دنیا از طریق جرایم علیه امنیت کشور، تعرض به مأموران بسیج، اجتماع و تبانی علیه نظام دستگیر شد. امنیت، درج درخواست تجدید نظر علیه نظام در فضای مجازی.

وی افزود: متهم محمدمهدی کرمی به همراه دوستانش علی معظمی، رضا شاکر و نجیب محمدی برای حضور در تجمعات غیرقانونی نظرآباد را ترک کردند و به کرج آمدند.

نماینده دادستان گفت: همچنین متهم سید محمد حسینی فرزند سید حسن به فساد مالی در دنیا از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، تعرض به مأموران نیروی انتظامی و بسیج، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور متهم است. کشور، متهم آرین فرزام نیا فرزند علی متهم به فساد در جهان با ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی کشور، تعرض به ماموران بسیج و فرجا، متهم امین مهدی شکرالهی فرزند فرهاد به اتهام فساد مالی در دنیا با ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی کشور، حمله به افسران نیروی انتظامی و بسیج، جمع آوری و تبانی علیه امنیت کشور، رضا آریا فرزند یحیی را متهم به فساد الارض با ارتکاب جنایت علیه امنیت کشور کرد. ، حمله به ماموران نظم و بسیج، اقدام علیه نظم عمومی، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، متهم م. عهدی محمدی فرزند غلامعلی متهم به افساد ارضی از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، تعرض به ماموران انتظامی و بسیج، تجمع و تبانی به قصد علیه امنیت کشور، شایان چرانی فرزند متهم محمدامین احلیک فارض ناد عبدالله به اتهام فساد مالی از طریق ارتکاب امنیت کشور، تعرض به ماموران انتظامی و بسیج، اجتماع و اجتماع و تبانی به قصد علیه امنیت کشور، به فساد مالی متهم شده است. زمین با ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، تجمع و تبانی به قصد ارتکاب جنایت علیه امنیت کشور، حمید کارا حسنلو فرزند محمدعلی را به اتهام فساد ارضی از طریق ارتکاب جرم متهم کرد. علیه امنیت کشور، تعرض به ماموران نیروی انتظامی و بسیج، تجمع و تبانی علیه امنیت کشور، متهم امیر م. عهدی جعفری فرزند پرویز متهم به فساد در جهان از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی کشور، تعرض به ماموران نیروی انتظامی و بسیج، جمع آوری و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، رضا شاکر زواردهی فرزند منوچر متهم به فساد اراضی با ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، تعرض به ماموران انتظامی و بسیج، فرزانه کارا حسنلو فرزند قربانعلی را به اتهام فساد اراضی با ارتکاب جرایم علیه امنیت ملی، جامعه و تبانی متهم کرد. علیه امنیت کشور زمین با ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، تعرض به مأموران انتظامی و بسیج، تجمع و تبانی به قصد ارتکاب امنیت کشور، بهرادعلی کناری فرزند عبدالرضا به اتهام فساد اراضی توسط ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حام علیه ماموران انتظامی و بسیج، تجمع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، علی معظمی گدرزی فرزند داریوش را به اتهام افساد ارضی متهم کرد. با ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، تعرض به ماموران انتظامی و بسیج، تجمع و تبانی به قصد علیه امنیت کشور، اینجانب و تمامی متهمان در شهادت بسیجی شهید سید روح الله عجمیان نقش داشتیم.

وی افزود: با توجه به شکایت اولیای دم شهید سید روح الله عجمیان، مدارک پزشکی قانونی، بازسازی صحنه جنایت، اظهارات صریح و اعترافات متهم به ارتکاب جنایت، کشف آلات و ادوات جنایی توسط متهم. ، بررسی تلفن همراه متهم و کشف محتوای مجرمانه در این تصاویر منتشر شده از شهید بسیجی سید روح الله عجمیان است که از رئیس دادگاه تقاضای اشد مجازات برای متهم و صدور احکام متناسب را دارم. با جرایم متهم

دیدگاهتان را بنویسید