اولین جلسه رسیدگی به پرونده حبیب اسود آغاز شد.

ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801487

در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری؛

اولین جلسه رسیدگی به پرونده حبیب فرجوله چعب ملقب به حبیب اسود سرکرده گروهک تروریستی حرکت النضال دقایقی پیش در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین جلسه رسیدگی به پرونده حبیب فرجوله چعب ملقب به حبیب اسود سرکرده گروهک تروریستی حرکت النضال دقایقی پیش در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری آغاز شد.

بر اساس کیفرخواست، وی به رهبری و هدایت گروهک تروریستی جنبش النضال العربی برای تحریر الاحواز و طراحی و اجرای چندین بمب گذاری و عملیات تروریستی در استان خوزستان از جمله حمله به ساکنان اهواز در رژه هفته دفاع مقدس در سال 1376 که منجر به شهادت ایشان شد. شهروندان اهوازی 25 نفر بودند.

بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، بمب گذاری در سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب گذاری در اداره محیط زیست، بمب گذاری در خطوط لوله نفت، بمب گذاری در محور انتقال نفت در آبادان به اهواز و ماهشهر، بمب گذاری در و آبادان، بمب گذاری بانک سامان اهواز و برنامه ریزی برای بمب گذاری در دادسرای اهواز از مهم ترین پرونده هایی است که در کیفرخواست به این متهم گزارش شده است.

چاب در سال های اخیر تابعیت سوئد را به دست آورده و در این کشور اروپایی اقامت داشته و فعالیت های تروریستی و تجزیه طلبانه خود را از آنجا آغاز کرده است.

این خبر تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید