پرونده ۲ جاسوس فرانسوی در حال رسیدگی است/ آخرین وضعیت پرونده نهرهواری در بهبهان


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881406

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص جزییات پرونده و حکم صادره از سوی دو جاسوس فرانسوی گفت: ضابط ویژه طبق قانون وارد این پرونده شد و اقدامات قانونی را برای کشف جرم و اقدام مجرمانه انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود ستایشی امروز (چهارشنبه 24 تیرماه) در نشست با خبرنگاران با تسلیت به بازماندگان زلزله بندرهامر استان هرمزگان گفت: در پی این حادثه حجت الاسلام و المسلمین محسنی ادجه ای رئیس قوه قضائیه ، خواستار همکاری و همکاری سایر نهادها در زمینه مدیریت بحران و بسیج امکانات، تامین امنیت در منطقه زلزله و رفع مشکلات پس از زلزله در استان هرمزگان شد، زه دخل تاکید متفاوتی داشت.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین حجت الاسلام و المسلمین محسنی ادجه ای تاکید کرد که پیگیری مطالبات قانونی زلزله زدگان به مراجع ذیربط و نظارت بر توزیع عادلانه امکانات و خدمات از دستورات ایشان در این امر بوده است. توجه.

وی افزود: یکی از اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات در حوزه زلزله، مرمت بافت های فرسوده و انجام اقدامات پیشگیرانه است.

ستایشی با اشاره به سقوط ایرباس 21 تیر 1367 بر فراز آسمان خلیج فارس گفت: وقوع این حادثه دلخراش در تاریخ ماندگار شد و این هواپیمای مسافربری مورد حمله نیروهای متجاوز و جنایت شیطان بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: در این حادثه 298 نفر از مسافران و خدمه جان باختند که 66 نفر از این شهدا کودک خردسال بودند.

سخنگوی قوه قضائیه ۲۱ تیرماه را روز افشای حقوق بشر آمریکا دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی در زمینه حفظ حقوق بشر تبعیض قائل نیست.

وی با اشاره به روز قلم و تبریک این روز به اهل قلم گفت: درود می فرستم به افرادی که در تنویر افکار عمومی و جهاد تبیین نقش دارند.

ستایشی با گرامیداشت اختتامیه هفته قوه قضائیه گفت: تلاش کرده ایم در این هفته زحمات مسئولان در حوزه عدالت و شرع را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از موفقیت های قوه قضاییه تبیین سند مترقی تحول و تعالی بود، گفت: رهبر معظم انقلاب در آخرین روز از هفته قوه قضائیه در دیدار با قوه قضاییه کشور همگان را به ادامه این حرکت ارزشمند دستگاه قضایی هدایت کرد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: یکی از موفقیت های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی، دریافت و پذیرش نقد است.

و افزود: اداره «فعالیت های اجتماعی و مبارزه با جرم و جنایت» قوه قضائیه در این راستا اقداماتی انجام داده و آثار ارائه شده در این حوزه در جشنواره نقد برتر مورد بررسی قرار گرفته است.

ستایشی گفت: تاریخ ارسال مقالات در این خصوص به دلیل تمدید مهلت 10 خرداد ماه بود که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

وی افزود: در نظر داریم با تشکیل کمیته های داوری، انتقادات وارده را بررسی و اصلاح کنیم تا پس از ارسال پرونده ها به دبیرخانه، در مرداد ماه سال جاری پس از تشکیل کمیته منتخب، این انتقادات بررسی و اجرایی شود.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: در این جشنواره 550 مقاله دریافت شد که 32 درصد آن مربوط به رسیدگی به شکایات، تخلفات، رسیدگی به تجدیدنظر و رسیدگی به پرونده های قضایی، 23 درصد مربوط به نظارت بر حسن اجرای احکام و 19 درصد مربوط به احیای حقوق عامه، 18 درصد مربوط به پیشگیری از وقوع جرم، 3 درصد مسائل حاکمیتی و 5 درصد مربوط به سایر موارد و موضوعات است.

و افزود: آرمان قوه قضائیه این است که در فضای انتقاد و چالش بتواند کارها را به بهترین نحو انجام دهد.

وی با تمجید از حقوق بشر آمریکایی گفت: ما معتقدیم که دولت آمریکا بزرگترین ناقض سیستماتیک حقوق بشر در جهان است. آمریکا باید بداند که در برابر همه جنایات و تخلفات آنها مقاومت وجود دارد.


آخرین وضعیت پرونده ناراهوری در بهبهان

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده نهرهواری بهبهان و اینکه آیا مدیری در این پرونده دستگیر شده است، گفت: این پرونده در شهرستان بهبهان تشکیل شده است. در این مورد 26000 متر مربع از مساحت آب طبیعی با نخاله های ساختمانی مسدود و سپس زمین به کاربری مسکونی تبدیل و فروخته شد. 5 نفر برای ارتکاب این جنایت شناسایی و برای آنها قرار قانونی صادر شده است.

وی افزود: در 7 اسفند 1400 محاکمه و شرح اتهام و صدور قرار حمایت به پایان رسید و این پرونده از دادسرا به دادگاه می رود.

ستایشی گفت: این افراد در مرحله اول بازداشت موقت و در مرحله بعد با قرار وثیقه آزاد و با تودیع وثیقه 20 میلیارد ریالی تا طی مراحل قانونی و صدور قرار قانونی آزاد شدند.

وی افزود: یکی از این افراد کارمند سازمان ثبت اسناد و املاک، دیگری بازنشسته سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نفر سوم عضو تعاونی مسکن بوده و قوه قضائیه با قاطعیت و قانون برخورد خواهد کرد. با این افراد


آخرین وضعیت پرونده سرقت بانک ملی

ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده سرقت بانک ملی در سال گذشته در شهرستان قیمشهر و استرداد سارقان به کشور، گفت: متهمان به حبس تعزیری محکوم و حکم آنها قطعی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: وثیقه در حال حاضر به دلیل غیبت این افراد ضبط شده است. این افراد متواری شده اند و برای دستگیری سریع آنها وکالت قانونی ارائه شده است.

ستایشی ادامه داد: با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیگیری این موضوع از طریق نیروی انتظامی برای رفع ابهام؛ دادستان انتظامی و قضات به این موضوع رسیدگی می کنند و اگر به موضوعی که تخلف انتظامی باشد، اعلام و طبق قانون برخورد می شود.

وی در خصوص عدم ممنوعیت این افراد گفت: این موضوع چارچوب خاص خود را دارد و حدود آن مشخص است بنابراین تشخیص این موضوع بر عهده قاضی است. به محض مشخص شدن نتایج این موضوع، وضعیت را به وضوح منعکس خواهیم کرد.


پرونده 2 جاسوس فرانسوی در حال بررسی است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره جزئیات پرونده و حکم صادره برای دو جاسوس فرانسوی که در بازداشت به سر می برند، اظهار داشت: این پرونده مربوط به تلاش و خدمات سربازان گمنام امام زمان (عج) است. ). طبق قانون مامور ویژه پلیس آگاهی وارد پرونده شد و با اقدامات قانونی برای کشف جرم و پیگیری های کیفری اقدام کرد.

وی افزود: تعقیب قضایی این 2 نفر بر اساس دستور مقام قضایی با دقت، دقت و فوریت انجام شد و در حال حاضر رسیدگی به پرونده 2 جاسوس فرانسوی در مرحله دادگاه و محرمانه است.

ستایشی گفت: تمامی رسیدگی های داخلی و بین المللی با دقت و سرعت لازم بر اساس موازین شرعی و مقررات قانونی انجام می شود. این پرونده با پرونده های اسدالله اسدی و حمید نوری قابل مقایسه نیست و این موارد قساوت هایی است که در خارج از کشور صورت می گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مطمئن باشید در این مورد تصمیم قاطع گرفته می شود.

وی در ادامه گفت: حکم دستگیری 2 جاسوس فرانسوی در 28 اردیبهشت صادر و به آنها تفهیم اتهام شد و اتهام این 2 جاسوس اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور بوده و در حال حاضر در بازداشت موقت به سر می برند. .

ستایشی تصریح کرد: در حال حاضر تحقیقات درباره این پرونده در حال انجام است و به محض مشخص شدن نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: عوامل داخلی استکبار و اغتشاش آفرینان در حوزه امنیتی قطعا شناسایی، وارد و بر اساس موازین قانونی اقدام می شود.

ستایشی گفت: علاوه بر 2 جاسوس فرانسوی که دستگیر شدند، تعدادی دیگر که با این افراد در کشور ارتباط داشتند، مورد تحقیق و تعقیب قرار گرفتند.


به پایان رساندن…

دیدگاهتان را بنویسید