اولین دوره مربیگری کشور سوم کوراش در سرعین برگزار شد

ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783442

رئیس انجمن کوراش اردبیل از راه اندازی اولین دوره مربیگری درجه 3 کوراش با حضور مربیانی از سراسر کشور در شهرستان سرعین خبر داد و گفت: این دوره آموزشی نقطه عطفی برای شروع آموزش در مسابقات قهرمانی کوراش اردبیل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی رئیس انجمن کوراش اردبیل در گفتگو با سبلان ما از آغاز اولین دوره آموزشی کوراش با حضور مربیانی از سراسر کشور در شهرستان سرعین خبر داد و گفت: این دوره آموزشی چرخشی است. امتیاز قهرمانی کوراش اردبیل.

وی گفت: کوراش ورزشی است که از ازبکستان سرچشمه گرفته و به یک ورزش جهانی تبدیل شده است. ایرانی ها در مسابقاتی مانند بازی های آسیایی جاکارتا و بازی های کشورهای اسلامی و همچنین چندین تورنمنت بین المللی که در ازبکستان برگزار می شود به موفقیت های بین المللی دست یافته اند.

عین اللهی با اشاره به تاریخچه ورزش کوراش گفت: این ورزش باستانی ازبکستان در اوایل سال 1992 توسط اسلام کریم اف و یوسف اف به منظور توسعه ورزش کوراش و ایجاد مکان مناسب برای ورزش کوراش به عنوان یک ورزش بین المللی تاسیس شد.

وی از راه اندازی انجمن بین المللی کوراش در ازبکستان خبر داد و گفت: سردار درخشان، نصیری نژاد و خسروور از کشورمان تلاش زیادی برای راه اندازی این ورزش به صورت مدرن و بین المللی انجام داده اند.

رئیس انجمن کوراش استان اردبیل همچنین به قوانین این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: ولی اف و نصیری نژاد به عنوان اعضای کمیته علمی و فنی انجمن کوراش در تاشکند نقش مهمی در شکل گیری، طبقه بندی داشتند. و نام بردن از تاکتیک های کوراش خطوط و استایل های خاصی برای کمر این ورزش ایجاد می کنند.

وی از برگزاری اولین دوره مربیگری بین المللی کوراش در خردادماه سال گذشته در تاشکند ازبکستان خبر داد که تمامی امکانات برای پیشرفت در دنیا را دارد.

عین اللهی با بیان اینکه اولین باشگاه حرفه ای کوراش 2 ماه پیش با هزینه وی و زیر نظر هیئت ووشو در اردبیل راه اندازی شد، به برگزاری اولین دوره مربیگری درجه 3 در شهرستان سرعین اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی با مشارکت برگزار شد. 20 مربی و کوراش کار از سراسر کشور به مدت 3 روز برگزار می شود و قبول شدگان در این آزمون مدرک مربیگری دریافت خواهند کرد.

عین الهی متولد 1355 در اردبیل و فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است.

قهرمانی جوانان کشور و نایب قهرمانی بزرگسالان بسیج به همراه عضویت در تیم ملی جودوی ایران از جمله رکوردهای رزمی عین اللهی است.

وی در حال حاضر داور 4 جودو و یکی از بهترین داوران و مربی درجه 2 جودو است.

عین اللهی موسس اولین باشگاه خصوصی جودو و کوراش در اردبیل است و از ابتدای سال 1378 با حکم محمدرضا نصیری نژاد رئیس انجمن کوراش به سمت ریاست انجمن کوراش استان اردبیل منصوب شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید