هدف از برگزاری دوره های مربیگری تربیت مربی خانواده در سراسر کشور است

ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794851

مسئول دوره آموزشی مربیان خانواده سازمان تبلیغات اسلامی:

رئیس دوره تربیت مربی خانواده مربیان خانواده گفت: هدف از برگزاری دوره های تربیت مربی خانواده تربیت مربی خانواده در سراسر کشور است تا بتوانند دوره های توسعه ای را در سراسر کشور برگزار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد متکی فرد در گفت وگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به برگزاری دومین دوره آموزشی مربیان خانواده در کشور، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل اهمیت مشکل خانواده و ناهنجاری هایی که در جامعه وجود دارد، این دوره ها را برگزار می کند.
وی ادامه داد: بخش مهمی از این موضوع ریشه در خانواده دارد و اگر بتوانیم خانواده و سبک زندگی اسلامی را در خانواده نهادینه کنیم، می توانیم بسیاری از این مشکلات را در جامعه حل کنیم.
متقی فرد افزود: تاکنون دو دوره داشته ایم که دوره اول در مرداد ماه سال 1400 بوده که به 108 خواهر و برادر از 20 استان خدمت رسانی کرده است. ابتدا یک دوره 4 روزه در تهران برگزار شد و سپس عملاً تا کنون ادامه دارد.»
وی گفت: دوره دوم را از آذرماه شروع کردیم و با توجه به شرایط به صورت مجازی شروع شد و پس از آن یک دوره سه روزه در کوم برگزار شد که 27 ساعت و سپس مجازی خواهد بود.
رئیس دوره آموزشی خانواده سازمان تبلیغات اسلامی افزود: خانواده فراگیر است و وقتی می گوییم ارکان خانواده متشکل از زن و شوهر و فرزندان است، در این دوره ها به ازدواج، ازدواج، زایمان و فرزند پروری منظور ما آسیب های اجتماعی از جمله فضای مجازی، اعتیاد، خیانت و … است، وی با اشاره به اینکه کل دوره 130 ساعت آموزش است، خاطرنشان کرد: در پایان دوره اختتامیه در شهر مقدس برگزار می شود. مشهد و گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.
متکی فرد تاکید کرد: هدف از برگزاری این دوره ها این است که ابتدا معلمان در حوزه خانواده تربیت شوند و سپس دوره های تکمیلی برای این مربیان آموزش دیده در جامعه برگزار شود تا بتوانیم در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید