ویژگی های دوره مربیگری والیبال اوراسیا از دیدگاه افشاردوست


ساعت: 01:49
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818111

مرحله اول دوره مربیگری والیبال اوراسیا که با حضور هفت مربی در تایلند از 2 فروردین ماه آغاز شده بود، فردا (دوشنبه 8 فروردین) به پایان می رسد و محمود افشاردوست به عنوان یکی از مدرسان این دوره سه دوره تئوری را انجام داد. و کلاس های عملی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فدراسیون والیبال اعلام کرد مرحله اول دوره مربیگری اوراسیا از 2 تا 8 آوریل در بانکوک برگزار می شود و هفت مربی از اروپا و آسیا در ارتقای دانش حرفه ای خود مشارکت می کنند.

محمود افشاردوست کارشناس هیئت رئیسه فدراسیون والیبال ایران و مدرس فدراسیون جهانی والیبال یکی از شش مدرس این دوره است. مدرسان نیز به صورت پاره وقت در این دوره تدریس می کنند از جمله علیرضا تولوکیان، مربی تیم ملی ایران که به تدریس آنالیز پرداخته است.

سابقه مربیگری در رده های سنی مختلف، تسلط به زبان انگلیسی و سن زیر 35 سال از جمله عوامل انتخاب مربی برای حضور در این دوره است.

افراد منتخب پس از انجام مصاحبه داخلی به زبان انگلیسی و مصاحبه با کنفدراسیون والیبال آسیا و اروپا در زمینه مربیگری، والیبال و روانشناسی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در نهایت هشت مربی (چهار مربی از هر قاره) با توجه به توانایی های مورد نیاز انتخاب و برای شرکت در این دوره دعوت شدند که هفت نفر از آنها از جمله مهسا آراسته از ایران در این دوره شرکت کردند.

موضوعات مرتبط با فلسفه مربیگری، روش های کوچینگ، آسیب شناسی و پیشگیری از آسیب، روانشناسی، بدنسازی، تمرینات تاکتیکی و آنالیز از جمله مباحث مطرح شده در این دوره می باشد.

محمود افشاردوست درباره مربیان شرکت کننده در این دوره گفت: چهار مربی از اروپا و سه مربی از آسیا در این دوره شرکت کردند و یک مربی از پاکستان نتوانست شرایط کرونری برای حضور در دوره را داشته باشد.

کارشناس هیئت رئیسه فدراسیون والیبال ایران و مدرس فدراسیون جهانی نیز درباره مدرسان این دوره گفت: سرمربی تیم ملی بانوان بلژیک به همراه دو نفر از همکارانش از اروپا به آموزش این دوره خواهند پرداخت. دوره. در این دوره مربیگری به همراه سرید حران از هند و شهاب از عمان مربی قاره کهن آسیا نیز هستیم. البته پارک کی وون به عنوان رئیس کمیته مربیان والیبال کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حضور داشت و در جریان بحث ها بود.

افشاردوست با یادآوری اینکه این دوره به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود، درباره سرفصل‌های خود گفت: نقش مربی و اخلاق حرفه‌ای مربیان والیبال را در این دوره به صورت تئوری و دو کلاس عملی سیستم‌های حمله، جانبی حمله را آموزش دادم.

وی افزود: در خصوص مسائل عملی دوره، تیم ملی جوانان تایلند با مربیان در حال همکاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید