شور دینی و ولایت مداری از ویژگی های اکسیر معنویت از دیدگاه شهید سلیمانی است.

وی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع)، رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام سجاد (ع) گفت: در سالهای اخیر متأسفانه به دلیل شیوع وحشتناک کرونا. بیماری، بین مجموعه‌های آموزشی و فرهنگی و به‌ویژه مجموعه‌های مربوط به سپاه پاسداران فاصله داشت. جمله راهیان نور و دانش آموز ایجاد شد.

سردار اکبری گفت: امسال توانستیم در طرح های دانش آموزی مانند راهیان نور و بسیاری از طرح های شهید بهنام محمدی، شهید فهمیده و یاوران ولایت شرکت کنیم که در مدت 6 تا 7 ماه 300 برادر و خواهر از کل دانش آموزان چهارمحال و بختیاری. استان ها به عنوان نخبگان دانش آموزی یاوران استان معرفی شدند.

اکبری تصریح کرد: طرح همیار دانش آموزی به صورت متمرکز در مرکز استان و شهرستان ها اجرا می شود و یکی از اهداف اصلی این طرح تربیت نیروی انسانی به سبک انقلابی است.

وی الگوی قدرت واقعی در سبک انقلابی را شهیدان بهنام محمدی، حسین فهمیده و حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: شهید محمدی و فهمیده در جوانی به شهادت رسیدند اما جوانی چون حاج قاسم سلیمانی حتی پس از چهل و چند سال ماندگار شد. تلاش شبانه . روزی برای حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی به شهادت رسید.

اکبری ادامه داد: ما به دنبال تربیت جوانان متناسب با راه شهدا چه در آموزش و چه در ارتش هستیم. در دو سال گذشته برنامه‌های راهبردی و تحول‌آفرین آموزش و پرورش ابلاغ و اجرا شده است که هدف از آن تربیت نیروهای انقلابی است.

وی بیان کرد: نیروهای انقلاب، نیروهای آموزش دیده دوران اول انقلاب زمانی به میدان رفتند که کشور متخاصم به ما حمله کرد و بیش از 36 هزار دانش آموز به شهادت رسیدند که تعدادی از این شهدا در جریان انقلاب به شهادت رسیدند. تعداد زیادی از آنان در دفاع از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شرکت کردند و شهید، جانباز و قربانی شدند.

فرمانده معظم کل قوا حضرت قمر بنی هاشم(ع) خاطرنشان کردند: نیروهای دانشجوی انقلاب امروز باید در فضا و جایگاه شهدا و بهترین الگوهای آن زمان نفس بکشند.

وی گفت: سردار شهید سلیمانی معتقد بود اکسیر معنویت در نسل جوان جامعه شور دینی، حکومت داری، شجاعت و دلاوری است که اگر در انسان یافت شود بالاترین شرایط برای رسیدن به مقام شهادت است.

اکبری همچنین با اشاره به سالروز شهادت رجایی و باهنر و هفته دولت خاطرنشان کرد: شهید محمدعلی رجایی در 28 روز ریاست جمهوری خود پروژه ها و خدمات ماندگاری را انجام داد که الگویی برای حکومت اسلامی بود.

وی گفت: امروز اگر مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی به مدت مسئولیت خود نگاه نمی کنند و فقط مسئولیت خود را می پذیرند و خدمت می کنند، شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) گفت: طرح یاوران ولایت امروز به دنبال نخبگانی است که در گذشته تجلی یافته اند، شهیدان محمدی، فهمیده، رجایی، بهنار و حاج قاسم سلیمانی.

سردار اکبری در پایان با اشاره به شعار یاوران ولایت دانش آموزی افزود: جهاد تبیین به معنای جلوگیری از تحریف انقلاب اسلامی پس از 43 سال خطر و تهدید و تقویت این نظام به حدی است که جهان امروز به امکانات دفاعی نیاز دارد. و تجهیزات نظامی نظام مقدس این جمهوری اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید