ولایت مداری مهمترین ویژگی رفتاری منتظران غیبت است/ لزوم تشویق مردم به امام زمان (عج) توسط دولت منتظر.

ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789145

حجت الاسلام محمد ثابتی گفت: ایجاد اراده عمومی رسالت یک دولت مبتکر است یعنی باید جایگاه امام (ره) را به گونه ای تبیین کند که مردم مطمئن باشند همه برکات و رحمت ما از آن حضرت است. الزمان (عج)».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «حکومت منتظر، حکومتی ولایی است، لذا دعوت نمی شود و حکومت اصالت و تمایل ذاتی به آن ندارد، بلکه فلسفه وجودی آن اعلام آمادگی برای ظهور حکومت کریمه مهدی موعود (عج) است». کارشناس مذهبی به تیتریک گفت. ) و دادن نیرو، توانایی ها و پیروزی ها به منجی نهایی و در نهایت سپردن تمامی نیروها و تجهیزات به او و عبور از زیر فرمان او.

حجت الاسلام محمد ثابتی ادامه داد: دولت معلق حکومتی دینی است که وظیفه خود را دفاع از دین و نشر احکام دینی و عینیت بخشیدن به آموزه های دینی می داند.

وی افزود: زمینه های تشکیل دولت کریمه موعود مهدی(عج) به یکباره محقق نمی شود، بلکه به تدریج فراهم می شود. از سوی دیگر، روشن است که همه تحولات اجتماعی از علل خاص خود نشات می گیرد و قانون علیت بر این تحولات حاکم است.

این کارشناس تصریح کرد: دولت منتظر نیز باید در چارچوب وظایف و حکمرانی خود زمینه های اجتماعی و سیاسی را فراهم کند. زمینه فرهنگی معرفی چهره اسلام و اهل بیت(ع) به مردم جهان و بستر سیاسی برای معرفی الگوی حکمرانی، سیاست گذاری، کشورداری و بستر اجتماعی در تامین نسبی مادی، معنوی، فراهم شود. عدالت و سایر زمینه های مطلوب.

حجت الاسلام ثابتی گفت: دولت منتظر باید قدرت اجرای منویات خود را داشته باشد. ساختار سازمانی، نیروها، برنامه، بودجه و ارتباطات آن باید به گونه ای طراحی شود که بتوان آن را پاسخگو دانست تا متهم به ناکارآمدی و ناتوانی در ادامه جامعه نشود و به عنوان الگو عمل نکند.

وی ادامه داد: دولت باید بیش از آنکه به توسعه سیاسی و گسترش حکومت داری فکر کند، به توانمندی ها و نقاط قوت خود در حکومت داری فکر کند و از وجود یا تامین نیرو، امکانات مادی، حمایت های فکری و فرهنگی برای توسعه سیاسی مطمئن باشد. «به همین دلیل است.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون در غیاب حکومتی منتظر خود، علاوه بر رسالت فرهنگی برای نشر معارف اسلام و مبارزه با انحرافات برخاسته از ویژگی های سنت مهدوی، اجرای عملی احکام الهی باید ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید