اولین سالگرد شهید سردار حاج حسن ایرلو برگزار شد


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919079

مراسم اولین سالگرد شهادت سردار حاج حسن ایرلو سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در صنعا پایتخت یمن شامگاه سه شنبه با حضور مقامات لشکری ​​و کشوری در مرکز صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایرج مسجدی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در بغداد. از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

شهید ایرلو از جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس و سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا پایتخت یمن بود. وی آذرماه سال گذشته در حین مأموریت خود به ویروس کرونا مبتلا شد و با وجود اینکه وزارت امور خارجه به دلیل شدت بیماری آمادگی بازگشت وی به ایران را داشت. او در 30 دسامبر 1400 درگذشت.

امیر عبدالخیان: سهم شهید ایرلو در پیروزی مقاومت مردم یمن مشخص است

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی برای این مراسم که توسط مشاور وزیر در امور ایثارگران قرائت شد، تاکید کرد که سهم شهید ایرلو در عزت و پیروزی مقاومت مردم یمن در برابر خشونت است. روشن

حسین امیر عبداللهیان ضمن تبریک و تسلیت شهادت حسن ایرلو گفت: بدون شک حسن ایرلو در قافله مردانی که با سیدالشهدا قرارداد بسته بود به عهد خود عمل کرد. تلاش همزمان در دو میدان جنگ «مقاومت» و «دیپلماسی» بود. شهید ایرلو در کسوت سفیر ایران در یمن، نقش شکوه یک مرجع دیپلماتیک با رحمت وام گرفته از تعالیم ناب اسلام را برای مردم مظلوم یمن ایفا کرد به گونه ای که سهم خود را در عزت و پیروزی یمن به ارمغان آورد. مقاومت مردم یمن در برابر آزار و اذیت آشکار بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: شعله ای که پرچمدار رهبری و ولایت انقلاب اسلامی او را «سفیر مجاهد» خطاب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این دیپلمات سابق با بیان اینکه وی نمونه درخشانی از افرادی است که در عرصه های مختلف نقش موثری داشته اند، افزود: وی در یمن در آخرین ایستگاه مبارزه خود.اجرا کرد

کنعانی با یادآوری اینکه مردان بزرگی که چهره های انسانی متفاوت در یک آینه دارند پرچم های برافراشته میدان مقاومت در برابر نظام سلطه بین المللی هستند، ادامه داد: روح این شهید بزرگوار را که قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم بود ارج می نهیم.

شهید ایرلو مجاهد و سفیر شهدا بود

وی خاطرنشان کرد: باید شهید شد، شهید شد و شهید شد و انصاف داشت، مرحوم ایرلو مجاهد و سفیر شهدا بود.

کنعانی حاج حسن ایرلو را سفیر صلح خواند و گفت: این شهید نقش مهمی در افشای چهره ناقضان حقوق بشر داشت. این شهدا سفیران صلح و دیپلماسی و سفیران مبارزه و بشردوستی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید