اولین نشست تخصصی بازی های آسیایی


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903200

با حضور سرپرست کاروان، معاونین و روسای وزارت و کمیته المپیک برگزار شد.

پس از انتخاب سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست هیئت ورزشی بازی های آسیایی هانگجو، اولین نشست کارشناسی بازی های آسیایی با حضور رئیس هیئت برگزار شد. معاونین و مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شب گذشته در محل کمیته.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این جلسه پس از بررسی اقدامات انجام شده برای بازی های آسیایی هانگجو، نتایج بازی های کشورهای اسلامی قونیه بررسی شد تا وضعیت رشته های مختلف اعزامی به بازی های آسیایی هانگجو بررسی شود.

در این دیدار با تاکید بر حضور پررنگ کاروان ورزشی کشورمان در بازی های آسیایی هانگژو، کیفیت کاروان مورد توجه قرار گرفت و فدراسیون ها به سه دسته تقسیم شدند که طی آن رشته های خاصی با ظرفیت کامل مدال آوری کردند. رشته های تعیین شده با شانس نامعلوم برای کسب مدال و همچنین دوره های مشروط (بدون شانس کسب مدال) مورد رسیدگی ستاد عالی قرار خواهند گرفت.

در این جلسه با توجه به سیاست برابری جنسیتی در بازی ها و همچنین افزایش مدال آوری کاروان کشورمان، اعضا بر حمایت در عرصه ورزش از بانوان شایسته ایرانی تاکید کردند. اما یکی از نکات مهم جلسه فوق بررسی برنامه های انتخابی المپیک پاریس در برخی رشته ها به دلیل همزمانی با بازی های آسیایی هانگژو بود تا خللی در این زمینه برای رشته ها ایجاد نشود.

همچنین افزایش فعالیت آکادمی ملی المپیک و مرکز آزمون در راستای همراهی فدراسیون‌ها و رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو و انتخابی المپیک پاریس که از جمله آن‌ها انجام تست‌های بدنی بود، تاکید شد. آموزش و پرورش توانایی های بدنی از مهمترین موارد فوق می باشد. البته تعیین شاخص اعزام تیم ها یا نفرات به فلان رشته اعزامی از دیگر موارد مطرح شده در جلسه ستاد عالی بود.

در این جلسه دکتر مناف هاشمی دبیرکل و سرپرست کاروان، سیدمحمد پولادگر، مریم کاظمی پور، نصراله سجادی، محین فرهادی زاد، علی رغبتی، علیرضا پاکدل، آرش فرهادیان، فرید فتاحیان و ایمان مسعودی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید