ورزشکاران قدرت بازی های آسیایی و المپیک را ندارند/ اعلام تاریخ جدید بازی های آسیایی بسیار سخت است.


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 91/02/23
کد خبر: 1838465

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی گفت: تمام تمرکز ورزشکاران بر کسب مدال از المپیک و بازی های آسیایی است و همین امر باعث شده دیگر رقابت ها برایشان کم ارزش باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان فهری سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگجو در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم درباره تعویق بازی های آسیایی هانگجو گفت: قبول این واقعیت برای ما سخت بود. چینی ها به سختی این کار را می کردند، اما از قبل مشخص بود که اتفاقی می افتد.

وی درباره ارتباط وضعیت معیشتی ورزشکاران با کسب مدال های المپیک با بازی های آسیایی تصریح کرد: شنیده ها حاکی از آن بود که تیم کشتی با تیم سوم به بازی های آسیایی می آید، اما مشخص شد که رسیدن به این رقابت ها سخت است. معیشت خوبی برای ورزشکاران فراهم نکردیم. ما داریم کاری می کنیم که ورزشکاران محکوم به مدال گرفتن هستند و نتیجه این می شود که بعد از لغو بازی های آسیایی شوک بسیار بدی به ورزشکاران وارد می شود.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی افزود: این موضوع باعث می شود که اهمیت قهرمانی آسیا و جهان برای ورزشکاران کم شود. تمام درد و غم ورزشکاران کسب مدال از بازی های المپیک و آسیایی است. دیروز با دوستان برنامه و بودجه جلسه داشتیم و گفتند بازی ها لغو شد و گفتیم ورزش راهی برای تعطیلی و خواباندن همه نیست. این ورزش ادامه دارد اما مسئولان معتقدند فقط امسال باید به فکر بودجه مناسب باشیم.

وی ادامه داد: مراسم تجلیل از قهرمانان داریم و مدال ها بر اساس آن ارزیابی و اهدا می شود اما در این دوره به دلیل تحریم های اقتصادی و سایر مشکلات رقمی نامناسب برای قهرمانان جهان تلقی شد. نتیجه این می شود که جام جهانی بی فایده می شود اما در بازی های آسیایی و المپیک ورزشکاران مجبور به این کار نیستند. بعد از لغو بازی های آسیایی بیش از 30 تا 40 تماس از سوی بازیکنان، مربیان و رئیس فدراسیون داشتم که می خواستم چه کار کنم. این ضربه سنگینی برای ورزش است.

فهری با اعلام تاریخ جدید بازی های آسیایی گفت: برگزاری این بازی ها بسیار سخت است. سال آینده سال مسابقات انتخابی المپیک است و برای آن برنامه ریزی شده است. برای بازی های آسیایی نمی توان وقت آزاد داشت. از طرف دیگر، ورزشکاران تمام انرژی خود را صرف شانس برنده شدن می کنند. آنها تاکنون نتوانسته اند تاریخ جدیدی را اعلام کنند. کارگروه ویژه ای برای اعلام تاریخ جدید تشکیل شده است اما بسیار سخت است.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی در خصوص تاثیر این ورزش در ایران گفت: بازی های کشورهای اسلامی را پیش رو داریم که کاروانی 500 نفره اعزام می شود. تیم های دوم باید به مسابقات می رفتند، اما قطعاً تیم اول اکنون اعزام می شود. تیم ووشو از تاخیر ضربه سختی خورد. آنها المپیکی نیستند و در بازی های آسیایی شانس کسب مدال داشتند. بسیاری از رشته های دیگر به اردوهای خود ادامه می دهند و برخی از رشته ها به مرور زمان اردوی خود را لغو می کنند. فشار روی بلبرینگ ها زیاد است و نمی توانیم همیشه آنها را در این شرایط نگه داریم.

وی در گفتگو با برنامه ورزش و مردم گفت: قطعا بودجه را در اختیار فدراسیون ها قرار می دهیم و برنامه هایی که به ما اعلام می شود را از این پس انجام خواهیم داد. ما تلاش می کنیم مسئولان را متقاعد کنیم که با لغو بازی های آسیایی جریان ورزشی قطع نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید