هدف اصلی من موفقیت در بازی های آسیایی چین است / کار و درآمد پایدار بزرگترین دغدغه ورزشکاران است

ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782058

«فائزه رفیعی» شمشیرباز گیلانی و عضو تیم ملی شمشیربازی ایران است. او در سال 1365 در سن 16 سالگی وارد رشته شمشیربازی شد. «فائزه» می گوید ابتدا از طریق علاقه خواهرش با این ورزش آشنا شد اما در کمتر از یک ماه آنقدر به شمشیربازی علاقه مند شد که تصمیم گرفت به طور جدی این ورزش را ادامه دهد و حالا این تصمیم با موفقیت های زیادی همراه است. . بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فائزه رفیعی فارغ التحصیل لیسانس فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه گیلان، مدال انفرادی آسیا در رده زیر 23 سال را کسب کرده و از سال 1366 در تیم ملی شمشیربازی ایران عضویت دارد.

این شمشیرباز گیلانی و عضو تیم ملی شمشیربازی سابر ایران صابر در گفت و گو با خبرنگار 8 دی با اشاره به نحوه ورود خود به این رشته گفت: ابتدا خواهر بزرگم در این رشته فعالیت می کرد و سپس او کار پیدا کرد، او مرا تشویق کرد که وارد این رشته شوم. «در آن زمان فقط 16 سال داشتم و اصلاً ورزش نمی‌کردم و علاقه‌ای نداشتم، اما بعد از یک ماه تمرین به تدریج به این رشته علاقه‌مند شدم. رشته.

هدف اصلی من موفقیت در بازی های آسیایی چین است

وی افزود: از سال 1365 وارد این رشته شدم و یک سال بعد به عضویت تیم ملی نوجوانان، جوانان و زیر 23 سال درآمدم و اکنون چندین سال در تیم شمشیربازی بزرگسالان ایران عضویت دارم، مقامی که افتخاری برای هر ورزشکاری.»

رفیا گفت: زمانی که در سال 87 برای اولین بار به تیم ملی دعوت شدم بسیار خوشحال بودم. اینجا چین است.

کسب مدال انفرادی زیر 23 سال برای اولین بار توسط یک دختر ایرانی

این شمشیرباز گیلانی مهمترین افتخارات خود را برشمرد و گفت: کسب مدال انفرادی زیر 23 سال آسیا در شمشیری که هیچ دختر ایرانی تا به حال نبرده است و کسب مدال نقره تیم بانوان برای اولین بار پس از انقلاب توسط بانوی ایرانی. برنده شد.

رفیعی با بیان اینکه از مسئولان کشورم خواستار توجه به ورزشکاران شده است، اضافه کرد: از سال 86 که وارد این رشته شدم درآمد و شغل ثابتی نداشته ام در حالی که تمام فعالیت هایم محدود به ورزش است اما درآمدی ندارم. ندارند و قطعا بزرگترین دغدغه ورزشکاران کار و درآمد ثابت است تا بتوانند با خیال راحت وارد عرصه ورزش شوند.

عضو تیم ملی شمشیربازی ایران ادامه داد: امیدوارم کارکنان به درجه ای برسند که بتوانند ورزشکاران را از نظر روحی آرام کنند و درآمدشان را تامین کنند تا در کنار هم شغل و ورزش داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت شمشیربازی گیلان و چالش های پیش روی آنها گفت: حدود دو سال است که در کنار ورزش حرفه ای تمرین می کنم و در برخی موارد صحبت از کمبود تجهیزات می شود. فقط مربوط به استان ما بوده و به دلیل تحریم ها به سراسر کشور وارد نشده است.

رفیعی گفت: لیگ شمشیربازی نسبت به سایر رشته ها بسیار ارزانتر است. وی گفت: ورزشکاران در برخی رشته ها از جمله والیبال، بسکتبال و هندبال قراردادهای چند صد میلیونی می بندند اما با وجود اینکه عضو دائم تیم ملی هستم، سال گذشته قراردادم را پرداخت کردم. لیگ برای ارائه شمشیربازان مالی.

برگزاری کلاس های شمشیربازی در گیلان

این بانوی ملی پوش گیلانی به بانوان و دختران گیلانی توصیه کرد و گفت: به آنها پیشنهاد می کنم علاوه بر درس تفریح، سلامتی و یا رسیدن به عنوان قهرمانی، این رشته را انتخاب کرده و ادامه دهند.

مدرس شورای شمشیربازی رشت با اشاره به برگزاری کلاس های استعدادیابی پویایی شمشیربازی در گیلان گفت: از همین جا اعلام می کنم که اگر یکی از هموطنانم علاقه ای به ورود به عرصه شمشیربازی داشته باشد، حتما این کار را انجام خواهم داد. به آنها کمک کنید و با آنها باشید.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید