فاصله کم بازی های آسیایی تا جام جهانی کار ما را سخت کرد/ با نصف امکانات به بازی های آسیایی می رویم


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822258

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: تجربه نشان می دهد در مسابقاتی که از فاصله نزدیک برگزار می شود نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ پیمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گفتگو با تیم ملی جوانان گفت: در عین حال، در چنین مواردی این احتمال وجود دارد که نتایج مطلوب حاصل نشود. ما بازی های آسیایی امسال را به صورت چرخه ای، اسپانسرینگ و مسابقات تدارکاتی به عنوان تورنمنت های بین المللی دیدیم.

وی افزود: هدف ما مسابقات صربستان و بازی های آسیایی است. به همین دلیل قبل از اعلام این چرخه و احیای مسابقات قهرمانی کشور اعلام کردیم که نفرات اول مسابقات قهرمانی کشور را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهیم کرد. بازخوردی که من، مربیان و فدراسیون از این تصمیم گرفتیم این است که انگیزه جامعه کشتی که می خواهند لباس تیم ملی را بپوشند یا آن را بر تن کرده اند، افزایش داده است.

وی درباره جوانان تیم ملی گفت: تاکنون با حمایت فدراسیون توانسته ایم کار خود را انجام دهیم. اگر حمایت فدراسیون نبود، در مسابقات قهرمانی آسیا نباید اغراق می شد. کار با این کیفیت ادامه پیدا نکرد. نتیجه خوب است و تلاش می کنیم به نتیجه برسیم اما در هیچ زمینه ای مثل جام جهانی، قهرمانی آسیا یا مسابقات نتیجه درست نیست. تلاش می کنیم مبارزات کشور را غنی کنیم و در مسابقات قهرمانی آسیا هم با همین نگاه جلو می رویم اما این برای ما چندان مهم نیست.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر قدرت کشتی آزاد در مسابقات مغولستان خاطرنشان کرد: تنها 50 یا 60 درصد توان کشتی کشور را در اولان باتور خواهیم گرفت. با توجه به تفکرات موجود بسیاری از قهرمانان خود را کنار می گذاریم و با تیمی لاغر به مسابقات می رویم. رضا مومنی، داریوش حضرت گلی و محسن مصطفوی ممکن است در دومین سفر بین المللی خود باشند. قبل از آن به یک تورنمنت رفتند که بعد از قهرمانی جمهوری بود که خودمان آن را فرستادیم.

وی با اشاره به جمع بندی های صورت گرفته گفت: در این مدت یک سوال مهم را به بچه ها یادآوری کردم: من در کنار شما هستم اما نمی خواهم در کنار من باشید، بلکه در کنار پای خود و مبارزه کشور باشید. بازی های آسیایی اگر این افراد بایستند و انتظارات را برآورده کنند، اعتماد به کشتی باز می گردد. مطمئناً در این شرایط کشتی قدرتمندتر می شود و باعث دلگرمی مسئولان و علاقمندان به کشتی کشور خواهد شد.

مدیرعامل عدالت محور فدراسیون گفت: در ابتدای حضور دبیر در فدراسیون کشتی، وی گفت که سیستم من خدامحور است. در کشتی انتخاب شده نیز این به معنای انصاف در انتخاب است. اگر واقعا این اتفاق بیفتد به نفع کشتی کشور است. این نگاه که ما در همه مسابقات پیروز خواهیم شد در درازمدت به مبارزات کشور لطمه می زند. امیدوارم خدا کمک کند چون این مسابقات حساسیت مردمی هم دارد و خدای نکرده رزمنده ها بتوانند مردم را خوشحال کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده در مسابقاتی که از فاصله نزدیک برگزار می شود نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. و امسال جام جهانی بیش از هر زمان دیگری به بازی های آسیایی نزدیک شده است. سه موضوع در این زمینه وجود دارد: یکی بحث خود کشتی گیران که انگیزه بیشتری برای مسابقات جهانی دارند، دوم موضوع فدراسیون کشتی به عنوان مبدع سیاست کشتی و سوم بحث نظارت بر ورزش و کمیته المپیک ما باید به گونه ای جلو برویم که بتوانیم از هر سه موضوع ضروری استفاده کنیم. اما متاسفانه این کار بسیار سخت است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: متولیان امر مربیان هر دو تیم هستند; زیرا آنها عملیاتی و مسئول پیشرفت این مشکل هستند و مسئولیت دارند. به همین دلیل ما تمام تلاش خود را می کنیم تا هر سه محور ذکر شده سودمند باشند. دیدارهای خوبی با محمد بنا و صالحی امیری داشتیم که قول حمایت و درک حساسیت موضوع که تعهدات ما را پیچیده می کند، داشتند و امیدوارم پرچم کشور هم در مسابقات جهانی و هم در مسابقات آسیایی برافراشته شود. صحبت کردیم اما نظر نهایی با رئیس فدراسیون است.

وی با اشاره به ورود مدال آوران به چرخه انتخابی خاطرنشان کرد: تقریباً زمان ورود فرا رسیده است. قبلاً طبق چرخه اعلام کرده بودیم که جاسوسان جام جهانی از تورنمنت بین المللی وارد می شوند. حسن، کامران و امیرحسین بعد از مسابقات قهرمانی آسیا مشخص می شوند. آن دسته از اقوام که از افتخارات مبارزات بومی هستند، قطعاً به روش ذکر شده در مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی درباره سال پرکار گفت: هدف ما المپیک پاریس است و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داریم. طبق فدراسیون و سند توسعه کشتی، هدف بلندمدت ما المپیک 2028 لس آنجلس، هدف میان مدت ما المپیک پاریس و هدف کوتاه مدت ما بازی های صربستان و بازی های آسیایی است. اما همه این مسائل در غل و زنجیر است و هر کدام اهمیت خاص خود را دارد. این مسابقات باید به گونه ای باشد که المپیک پاریس شکوفا شود.

وی در پایان گفت: ما به حامیان اعتقاد داریم و پای حرف خود می ایستیم چون به آن اعتقاد داریم. کشتی گیر و جامعه کشتی باید تکلیف خود را بدانند، راهی که کشتی گیر ملی پوش باید طی کند که به تفصیل اعلام کرده ایم که به نفع مبارزه کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید