پیگیری خاصی برای رفع کمبود امکانات انجام نشده است/ هدف بعدی من بازی های آسیایی هانگژو و مسابقات جهانی است.


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916865

ملی پوش قایقران کشور گفت: بارها از کمبودهای این حوزه در کشورمان صحبت کرده ام اما متاسفانه پیگیری خاصی از سوی مسئولان دیده و انجام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی؛ نازنین ملایی ملی پوش قایقران کشور که در مسابقات قهرمانی آسیا سه مدال طلای یک نفره سبک وزن، یک نفره سنگین وزن و دوضرب سنگین وزن را به دست آورد، درباره کسب این سه مدال طلا گفت: کسب سه مدال طلا حس بسیار خوبی دارد. یکی از آن مدال ها تکرار مدال طلای من در سه دوره قبلی بود و دو مدال دیگر مدالی بود که خیلی ها فکر نمی کردند بتوانیم در آن دو مسابقه طلا بگیریم، بنابراین خیلی خاص بود.

وی در خصوص سطح مسابقات توضیح داد: سطح مسابقات بسیار بالا بود زیرا انتظار نداشتیم چین در این مسابقات شرکت کند اما حضور داشت. رقبا سرسختی بودند و تقریباً به استثنای یکی از مسابقات من، در بقیه مسابقات تا آخرین لحظه رقابت قدرتمندی داشتیم. به نظر من ورزشکارانی که می توانستند در طول مسابقات هوشمندانه رفتار کنند برنده می شدند و خدا را شکر می کنم که ما به عنوان نمایندگان تیم ایران توانستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و مدال طلا را کسب کنیم.

وی درباره تجربه رقابت در دو وزن سبک و سنگین گفت: اتفاق زیبایی که در این مسابقات افتاد این بود که قبل از شروع مسابقات ورزشکاران و مربیان تیم های مختلف پرسیدند که نام شما را در سه رشته دیدیم. آیا واقعاً قصد دارید در هر سه مسابقه شرکت کنید؟” آیا مطالبی دارید با توجه به اینکه بین مسابقات انفرادی سنگین وزن و دونفره سنگین وزن بیش از یک ساعت فاصله نمانده بود، آنها تعجب کردند که من پاسخ دادم: “بله، من در مسابقات شرکت خواهم کرد. هر سه مسابقه. پس از پایان مسابقات و کسب مدال طلا در هر سه مسابقه، مورد تشویق ورزشکاران و مربیان کشورهای دیگر قرار گرفتم و بسیاری از آنها به من تبریک گفتند.

ملی پوش کشور درباره آمادگی قبل از بازی به ما توضیح داد: بعد از جام جهانی چک تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم به طوری که در این مدت تنها دو روز استراحت داشتیم. قبل از شرکت در این مسابقات آقای فرزام هشدار داده بود که اگر بخواهم در سه مسابقه شرکت کنم باید این تمرینات سخت را پشت سر بگذارم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و در ثبت رکورد قبل از اعزام رکورد زدم و در مسابقه، نتایج این سختی ها را گرفتیم.

وی با تاکید بر نبود امکانات و تجهیزات مناسب برای این رشته در کشور، گفت: نمی خواهم شرایط و امکانات آموزشی خود را با کشورهای ابرقدرت این رشته در اروپا مقایسه کنم، اما در حال حاضر نسبت به بسیاری از کشورهایی که شرکت کردند. در همین مسابقات قهرمانی آسیا و به راحتی آنها را شکست دادیم و امکانات کمتری داریم. من بارها از کاستی های این رشته در کشورمان گفته ام اما متاسفانه پیگیری خاصی از سوی مسئولان دیده و انجام نشده است.

ملایی درباره اهداف و برنامه های خود برای آینده گفت: قدم بعدی من برای بازی های آسیایی هانگزو و مسابقات جهانی است و خیلی دوست دارم در هانگزو مدال طلا بگیرم و سپس در مسابقات جهانی به فینال A راه پیدا کنم و کسب کنم. پلتفرمی با رقابت با بهترین های جهان. پس از این دو مسابقه، اهداف میان مدت من کسب سهمیه المپیک پاریس 1403 است و امیدوارم با بهترین رتبه در این مسابقه جواز حضور در المپیک را کسب کنم و در این مسابقه نتیجه خوبی کسب کنم.

وی ادامه داد: من اکنون 30 ساله هستم و امکان حضور در المپیک لس آنجلس و حتی المپیک بریزبن در استرالیا وجود دارد، زیرا قایقرانی یک ورزش استقامتی است و هر چه سن بالاتر می رود، استقامت بدن شما بیشتر می شود. مانند المپیک توکیو.» ورزشکاران 40 ساله بودند و در کنار ورزشکاران جوان تر به رقابت می پرداختند.

ملای همچنین در پایان گفت: ای کاش می توانستم کارهایی را انجام دهم که غیرممکن به نظر می رسند زیرا از نظر من غیرممکنی در دنیا وجود ندارد و به هر چیزی که انسان بخواهد می توان رسید. برای هر سوالی که به من می گویند غیرممکن است، تمام تلاشم را می کنم تا آن را انجام دهم و به همه ثابت کنم که چیزی به نام غیرممکن وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید