تغییر تاریخ مسابقات والیبال بازی های آسیایی 2022 به پیشنهاد داور / شروع اختلافات 26 شهریور در هانگژو


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806398

کنفدراسیون والیبال آسیا به پیشنهاد رئیس فدراسیون والیبال ایران تاریخ برگزاری مسابقات والیبال آسیایی 2022 چین را تغییر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال ، بر اساس تقویم اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا، تیم ملی والیبال ایران سال آینده در سه رویداد مهم لیگ ملت ها، جام جهانی حضور خواهد داشت. برای مردان و بازی ها آسیا 2022 چین حضور خواهد داشت.

پیش از این قرار بود مسابقات والیبال مردان آسیا از 28 تا 31 مردادماه برگزار شود که دو روز نخست (29 و 20 مرداد) مصادف با دو روز پایانی مسابقات جام جهانی مردان روسیه است.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در اجلاس آسیای میانه به رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا پیشنهاد داد تا تاریخ برگزاری مسابقات والیبال مردان در آسیا با توجه به فاصله زمانی بین دو جام جهانی تا بازی های آسیایی تغییر کند. و با مذاکره با مسئولان ذیربط کنفدراسیون والیبال آسیا، شانریت دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا با ارسال نامه ای به داوری اعلام کرد که مسابقات والیبال مردان بازی های آسیایی از 17 شهریور لغایت 20 مهرماه برگزار می شود.

بدین ترتیب در سال 1401 تیم والیبال مردان ایران از 15 خرداد لغایت 2 مهرماه در مرحله مقدماتی شرکت می کند و در صورت صعود به مرحله نهایی لیگ ملت ها در سال 2022، تیم ملی والیبال ایران پس از آن راهی لهستان خواهد شد. لیگ ملت‌ها در صورت قطعی شدن حضور ایران در جام واگنر (27 تا 29 مرداد) در مسابقات جهانی والیبال مردان (4 تا 20 شهریور) روسیه شرکت خواهد کرد.

با گذشت 6 روز از فینال جام جهانی مردان، مسابقات والیبال مردان آسیا از 26 شهریورماه آغاز می شود. با توجه به اهمیت کسب مدال طلا در این بازی ها، تیم ملی والیبال مردان ایران با تمام توان در این رقابت ها حضور خواهد داشت. مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا 2022 در چین از 17 تا 25 شهریورماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید