کاراته در سال آینده 4 رویداد مهم دارد / سزاوار به بازی های آسیایی 2022 هانگژو می رود

ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806659

درباره روند انتخاب تیم ملی کاراته توسط سرمربی توضیح دهید

سرمربی تیم ملی کاراته روند انتخابی تیم ملی برای رویدادهای مهم سال 1401 را تشریح کرد و گفت: مستحقان راهی بازی های آسیایی 2022 هانگژو می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته در تشریح نحوه انتخاب تیم کاراته ایران برای مسابقات آینده گفت: کاراته ایران چهار رویداد مهم برای سال 1401 دارد که در تقویم بازنگری فدراسیون جهانی مشخص شد که کمتر از 2 ماه دیگر باید در 3 دوره مسابقات قهرمانی آسیا، بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی شرکت کنیم. البته قبل از آن بازیکنانی که سهمیه WordGames را دریافت می کنند در بیرمنگام آمریکا به تاتامی خواهند رفت.

وی افزود: پس از WordGames، اولین تورنمنت بزرگ ما مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2022 در پایان جولای در ازبکستان است. سپس مسابقات کشورهای اسلامی را در مرداد ماه در ترکیه داریم و در نهایت شهریور ماه بازی های آسیایی به میزبانی هانگژو چین برگزار می شود.

وی افزود: بر این اساس برای حضور موفق در این سه رویداد برنامه ریزی کرده ایم و با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور (مرحله اول تیم ملی) در هر وزن 4 کاراته اعم از قهرمان، نایب قهرمان و سوم مشترک دعوت شد. به اردوی تیم ملی بر این اساس مرحله اول اردوی تیم ملی با حضور 6 ورزشکار در هر وزن از 6 لغایت 9 اسفند آغاز می شود و در این مرحله علاوه بر برترین های انتخابی مسابقات، تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2021

هروی ادامه داد: دومین اردوی تیم ملی از 9 فروردین ماه 1411 آغاز می شود که یک روز پس از حضور کاراته کاها در اردو، دومین دوره مسابقات انتخابی برگزار می شود. در این مرحله ورزشکاران هر وزن به دو گروه سه تیمی تقسیم می شوند و نفرات برتر هر گروه در اردو باقی می مانند. در این مرحله علاوه بر این دو ورزشکار، کاراته کای نیز در اردو باقی خواهد ماند که مورد توجه کادرفنی قرار می گیرد.

وی گفت: پس از مشخص شدن تیم ملی، نفراتی که می توانند در کاراته وان لیسبون شرکت کنند به پرتغال می روند و عملکرد آنها در کاراته وان لیسبون مورد توجه قرار می گیرد و در نهایت یک ورزشکار راهی بازی های کشورهای اسلامی و انفرادی می شود. او راهی مسابقات قهرمانی آسیا می شود، برای انتخاب افرادی که نمی توانند به کاراته وان لیسبون بروند، مسابقات حضوری خواهد بود تا یک ورزشکار به بازی های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیای بعدی برود.

سرمربی تیم ملی درباره ترکیب ایران در بازی های آسیایی نیز گفت: با توجه به عملکرد کاراته در کاراته وان لیسبون، مسابقات دولت اسلامی، مسابقات قهرمانی آسیا، شرایط فنی و اخلاقی ورزشکاران در اردو، قرار خواهد گرفت. برای بازی های آسیایی تصمیم گرفت. اگر فرد پیشرو از طریق همه این عناصر نماینده نباشد، کادرفنی مجددا انتخاب می شود و شایسته ترین ورزشکار به هانگژو چین می رود. به جامعه کاراته اطمینان می دهیم که بهترین، آماده ترین و شایسته ترین کاراته کاها راهی بازی های آسیایی می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید