برگزاری 482 رویداد در بازی های آسیایی هانگژو / گزارش مفصل 70 صفحه ای از عملکرد المپیک

ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783623

هدف ما چهارم شدن در بازی های آسیایی است.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2022 گفت: برای بازی های آسیایی 2022 اهدافی را در نظر گرفته ایم و با جدیت برای ارتقای رتبه خود تلاش می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان فهری درباره بازی های آسیایی 2022 هانگجو گفت: این یکی از مهم ترین رویدادهایی است که ورزش کشور برای آن آماده شده است. این بازی ها از 10 سپتامبر تا 20 اکتبر در هانگژو برگزار می شود. هانگژو بسیار آماده میزبانی یک رویداد خاص و خوب است. چون همه استادیوم ها نو هستند. این بازی ها در 40 رشته برگزار می شود که 5 رشته نسبت به دوره قبل کاهش یافته و 5 رشته اضافه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل ورزش ایران و شرایط کاروان اعزامی به المپیک 2020 توکیو، برای بازی های آسیایی 2022 هدف گذاری کرده ایم و به طور جدی برای ارتقای رتبه خود تلاش می کنیم. در واقع ما به دنبال چهارمی هستیم. این اتفاق در المپیک افتاد و چهارمین کشور آسیایی المپیک شدیم. خوشبختانه شرایط خوبی داریم و امیدواریم روند آماده سازی فدراسیون ها به خوبی دنبال شود.

وی با اشاره به شرایط خوب رشته هایی مانند تیراندازی، کاراته، ووشو، قایقرانی و… درباره برگزاری جلسات آماده سازی کاروان ها گفت: این موضوع بسیار مهم است زیرا کار نمی تواند بماند. کمیسیون های کارشناسی و جلسات زیادی در این زمینه برگزار شد. جلسات به طور منظم برگزار می شود. فردا با فدراسیون های کاراته، تکواندو و ووشو جلسه داریم. هر هفته 9 فدراسیون در کارگروه مشترک با وزارت ورزش به کمیته بررسی دعوت می شوند.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو گفت: بازی‌های گو اسپورت، بازی‌های الکترونیکی، جیانژو ژی که شطرنج‌باز چینی است از جمله مسابقات جدید در این دوره است. در مورد بازی های الکترونیک هم باید بگویم که سه میلیون به طور رسمی در این بخش بازی می کنند و تیم ملی قدرتمندی داریم. در این مدت قرار است در 8 بازی الکترونیکی برگزار شود که در آن 3 مدال اهدا می شود. مطمئن هستیم که در دو سه مسابقه شانس مدال آوری خواهیم داشت.

فهری با اشاره به اینکه در این دوره از بازی ها 482 آیتم برگزار می شود، گفت: پیش بینی می شود بیش از 10 ورزشکار در این دوره حضور داشته باشند. هانگژو یکی از 100 شهر بزرگ اقتصادی جهان است. 10 میلیون نفر جمعیت دارد. چینی ها استادیوم های عالی با شرایط عالی ساخته اند.

فهری در خصوص حضور دو کشور اقیانوس آرام در بازی های آسیایی گفت: استرالیا و نیوزلند در 5 رشته دو و میدانی، اسکی، اسکیت بورد، سه گانه و ووشو در بازی های آسیایی هانگژو شرکت خواهند کرد که مدال های آنها به حساب نمی آید. جدول توزیع مدال «چهره میهمان حاضر است، البته ممکن است در دوره های بعدی این کشورها رسما به بازی های آسیایی اضافه شوند، این کشورها دوست دارند جایی باشند و برای المپیک آماده شوند.

وی در خصوص اعلام حضور کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: گزارش جامع 70 صفحه ای توسط نصراله سجادی سرپرست کاروان کمیته ملی المپیک و با کمک همکاران وزارت ورزش و وزارت ورزش تهیه شده است. کمیته المپیک

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو درباره دلایل ناکامی رشته ای مانند تکواندو المپیک گفت: بررسی کردیم و به ریس گفتیم که هر رشته چه اشکالی دارد. حتی در حدی که در برخی زمینه ها تربیت بدنی، مربیگری و مدیریت مشکل داشت و به ستاد فرستادیم تا به صورت رسمی اعلام شود. هنوز جلسه ستاد در دولت جدید تشکیل نشده است و باید در دور جدید مسئولیت های وزارت ورزش و جوانان جلسه ستاد را تشکیل دهیم و بحث کنیم.

فهری که مهمان برنامه «ورزش و مردم» برای معرفی میله های المپیک بود، گفت: نتایج خوبی کسب نکردیم. کمک هایی که او در دوره های قبل از وزنه برداری دریافت کرده، بسیار زیاد بوده است. 78 درصد مدال هایمان را در کشتی و وزنه برداری المپیک به دست آوردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید