کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی هانگژو را در ماه مارس به تعویق انداخت. از روی صندلی برقی بلند شو!


ساعت: 08:09
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1836872

محو شدن مهمترین بهانه اعضای شورای اجرایی برای عدم برگزاری انتخابات؛

با به تعویق افتادن بازی های آسیایی هانگژو در سال 2022، اکنون مهمترین عذرخواهی اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برای تعویق انتخابات از بین رفته و نیازی به ادامه روند فعلی نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ بدون شک خبر تعویق بازی های آسیایی هانگژو در سال 2022 در نشست شورای المپیک آسیا یکی از مهم ترین اخبار قاره کهن در هفته گذشته بود، اما تصمیم هیات اجرایی OCA تاثیری مضاعف خواهد داشت. بر کشور ما محیط ورزشی

پیش از آن و در جلسه 26 اسفند 1400 کمیته ملی المپیک; با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی 2022 و اهمیت این رویداد برای یکپارچگی ورزش ایران، نمایندگان مجلس با شفافیت کمتری به ابقای اعضای هیات اجرایی و رئیس کمیسیون تا پایان بازی های آسیایی رای دادند.

این تصمیم البته مخالفان و منتقدان سرسختی در بین روسای وقت فدراسیون های ورزشی داشت اما در نهایت رای جمعی باعث شد تا سیدرضا صالحی امیری علیرغم تمایل باطنی اش برای ادامه ریاست کمیته ملی المپیک، نامزد اجرایی را معرفی کند. اعضای کمیته، انتخابات کمیسیون ها را به تعویق بیاندازند حداقل برای چند صباحی دیگر در قدرت بمانید.

این تصمیم اشتباه به این دلیل اتخاذ شد که با توجه به وضعیت فعلی فدراسیون های ورزشی و تغییر روسای جمهور در پنج سال اخیر، بسیاری از اعضای فعلی هیات اجرایی دیگر وضعیت قانونی قبلی خود را برای ماندن در قدرت و حتی یک ماه تاخیر در انتخابات ندارند. به نفع چنین افرادی بود.

تصمیم نادرست تعلیق بالاترین مسابقات قهرمانی ورزشی کشور که در نهایت نهایی شده است، به تازگی از سوی مسئولان لغو شده است تا قوانین انتخابات را برای تایید به کمیته بین المللی المپیک ارسال کنند و سپس آیین نامه انتخابی و تایید صلاحیت کارشناسان ورزشی را در اسرع وقت تنظیم کنند. . البته تکلیف اول هنوز از سوی کمیته بین المللی المپیک تعیین نشده است و دومی هم فعلا در دستور کار هیات اجرایی نیست.

با این حال، تصمیم شورای المپیک آسیا برای به تعویق انداختن بازی‌های آسیایی 2022 به سال 2023، تمامی رشته‌های هیئت اجرایی را تضعیف می‌کند و به مخالفان درباره لزوم دموکراسی ناب برای برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات بدون کوچک‌ترین عذرخواهی هشدار می‌دهد.

البته با تشکیل جلسه فوق العاده برای تصویب تاریخ برگزاری انتخابات مهم کمیته ملی المپیک در ماه های آینده و در نهایت تا پایان بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، تیم جدید زمان و امکانات کافی برای درخشش کاروان ایران خواهد داشت. در بازی های هانگژو 2023 دیگر خبری از اعضای هیأت اجرایی بدون کرسی در فدراسیون های ورزشی در مهمترین سمت های تصمیم گیری ورزش ایران نخواهد بود.

همچنین با توجه به برخی مسائل مربوط به بازنشستگی صالح امیری، اگرچه ریاست کمیته ملی المپیک بر اساس اساسنامه مصوب هیات امنا کار رسمی نیست، اما بهتر است سایه تردید و ابهام از سر قهرمان برداشته شود. ورزش کشور قلب برای برگزاری هر چه سریعتر انتخابات.

البته ادامه روند کنونی و ادامه حیات برخی از مدیران در کمیسیون به این شکل تنها بر خلاف منافع ملی و جاه طلبی های شخصی خواهد بود و نه به نفع ورزش کشور در روزهای مهم. رو به جلو. راهپیمایی برخی از اعضای هیئت اجرایی با رای OCA باید مطلوب باشد. البته اگر برخی از روسای جمهور که محل ورودشان به کمیته ملی المپیک اصلا المپیکی و مدال آور نبود، رحم کنند و دست از تلاش مذبوحانه برای بقا در نظام بردارند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید