اولین کارخانه تولید فریم عینک طبی کشور در چابهار به بهره برداری رسید


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895462

قاب سیستان و بلوچستان برای چشم ایرانی;

راه اندازی کارخانه تولید قاب عینک نیاز به تکنولوژی و تخصص خاص خود دارد و این اقدام در نهایت با سرمایه گذاری و حمایت مسیر در چابهار اجرایی شد و عزم جدی در این زمینه در دولت سیزدهم صورت گرفت و این واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، ایران به عنوان کشوری قدرتمند سال ها بود که کارخانه تولید عینک در کشور نداشت و می توان گفت تمامی فریم های عینک از خارج وارد می شد، فریم هایی که گاه کیفیت مطلوبی نداشتند، بنابراین نیاز به تولید این کالا احساس به شدت احساس می شد چرا که ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه چشم پزشکی محسوب می شود.


از ساخت 50000 فریم عینک تا پیش فروش محصولات


سید حسینی; مدیر واحد تولیدی زیبا دید مکران گفت: تاکنون 50 هزار لیوان تولید شده که خوشبختانه با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب بازار خوبی را از آن خود کرده است.


وی ادامه داد: شرکت زیبا دید مکران با اجرای طرح توانمندسازی زندانیان چابهار توانست برای این قشر موثر باشد.


سید حسینی تاکید کرد: اکثر خریداران از فروشندگان بزرگ عینک در تهران هستند و محصولات ما حتی تا پایان سال پیش فروش می شود.


وی بیان کرد: این واحد تولیدی که در زمینه نمایش محصولات دانش بنیان نیز فعالیت دارد با مهندسی معکوس سعی در ساخت مواد اولیه مورد نیاز دارد.



تولید یک میلیون فریم عینک در سال


حسین مدرس حیبانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از این واحد تولیدی گفت: زیبایی مکران قابلیت تولید یک میلیون فریم در سال را دارد.


وی ادامه داد: این واحد تولیدی قابلیت جایگزینی محصولات وارداتی را دارد و می تواند ضمن تامین نیاز کشور، حجم صادرات را افزایش دهد.


مدرس خیبانی افزود: تکیه بر تولید داخلی بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مورد تاکید قرار گرفته است که در این واحد تولیدی قابل مشاهده است.


وی گفت: امیدواریم با افزایش واحدهای تولیدی از این دست، روزی برسد که سیستان بلوچستان همانطور که در دولت سیزدهم در مسیر توسعه بود، به قطب اقتصادی منطقه تبدیل شود و بتواند. تا با تکیه بر تولید داخلی در دنیا نام بیافریند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید