آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی چابهار از سد زیردان آغاز شد/ شاخص بهره برداری از آب در روستاها به بالای 98 درصد رسید.


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884623

علیرضا قاسمی گفت: عملیات اجرایی خط لوله آب لتیدان به روستاهای بخش مرکزی چابهار ظهر امروز آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان دقایقی پیش با حضور نمایندگان مردم در مجلس و با حضور در مجلس از آغاز عملیات اجرایی این پروژه خبر داد. فرماندار چابهار و دشتیاری کرد: با تحقق خط انتقال لاتیدان به مجتمع کمبل سلیمان، 58 روستای مرکز شهرستان چابهار با جمعیت 35 هزار نفری به انتقال پایدار آب از این شهر متصل می‌شوند. سد زیردان

وی برآورد اولیه این پروژه را 46 میلیارد تومان خواند و افزود: 10 میلیارد تومان از این مبلغ مبلغ قرارداد پیمانکار است و 36 میلیارد تومان برای خرید لوله های لازم هزینه می شود.

قاسمی با بیان اینکه در سال 1400 مبلغی بالغ بر 26 میلیارد و 600 میلیون تومان برای اجرای پروژه در اختیار شرکت قرار گرفت، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی مدت قرارداد این خط برق 9 ماه از لحظه واگذاری است. این زمین و مزیت آن نیز بهبود سواحل مکران است.

مدیرعامل آبفا با اشاره به حجم عملیات اجرای این پروژه گفت: در راستای اجرای این پروژه، لوله گذاری به طول 20 کیلومتر با 350 لوله پلی اتیلن، ساخت 200 متر مکعب مخزن بتنی انجام شد. ، ساخت ایستگاه پمپاژ و تجهیزات مربوطه انجام خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: علاوه بر این طرح، شرکت آب در قالب طرح جهاد، خطوط فرعی آبرسانی و شبکه های توزیع را در تعدادی از روستاهای بخش مرکزی از جمله واشنامها، کمبل سلیمان و تیسکوپان راه اندازی کرده است.

وی افزود: شبکه های توزیع در برخی روستاها به ویژه در منطقه تیسکوپان تکمیل شده و در قالب طرح جهاد آبرسانی در بخش مرکزی شهرستان چابهار در مجموع 200 کیلومتر ریل گذاری می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی و خط انتقال لاتیدان، لوله گذاری در روستاهای بخش مرکزی برای اتصال به سد زیردان در ساعت 24 انجام می شود. همان زمان.

وی تصریح کرد: به این ترتیب همزمان با اجرای خط انتقال، شبکه های پایین دستی و خطوط فرعی نیز در حال اجرا است، بنابراین به محض تکمیل خط انتقال لاتیدان، به شبکه های توزیع متصل می شود. .

قاسمی افزود: پیش بینی می شود با تکمیل خط لاتیدان و اجرای شبکه های روستایی در قسمت مرکزی، شاخص بهره مندی آب شرب در سطح شهر چابهار در بخش روستایی به بیش از 98 درصد افزایش یابد و همه روستاهای این شهرستان از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه با تکمیل این طرح هیچ روستایی در شهرستان چابهار بدون آب نخواهد ماند، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص به موقع اعتبار تا دو سال آینده جشن آبرسانی در تمامی روستاهای شهرستان چابهار برگزار شود. و هیچ روستایی در شهرستان چابهار بی آب نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید