اوکراین مدعی است که بخش بزرگی از خرسون را پس گرفته است


ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901652

اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه را از مناطق جنوب استان خرسون خارج کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناتالیا گومنیوک، سخنگوی فرماندهی ارتش جنوب اوکراین در نشست آنلاین گفت: نیروهای مسلح اوکراین از ابتدای اکتبر بیش از 400 کیلومتر مربع از منطقه خرسون را آزاد کرده اند.

ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ناتالیا گومنیوک، سخنگوی فرماندهی ارتش جنوب اوکراین در نشست آنلاین گفت: نیروهای مسلح اوکراین از اوایل اکتبر تاکنون بیش از 400 کیلومتر مربع از منطقه خرسون را آزاد کرده اند.

وی افزود: مناطق بازپس گرفته شده محل سکونت نزدیک به 30 شهر و روستا است که ماه ها توسط نیروهای روسی اشغال شده بود.

خرسون، منطقه ای با جمعیت تخمینی پیش از جنگ حدود یک میلیون نفر، پس از شروع تهاجم در 24 فوریه (5 مارس سال گذشته) به سرعت و به راحتی توسط نیروهای مسکو تصرف شد.

پس از پیشروی نیروهای اوکراینی در جنوب این کشور، مقامات روسیه بار دیگر از ساکنان این مناطق خواستند تا آرامش خود را حفظ کنند و کریل استروموسوف، معاون رهبر طرفدار مسکو اعلام کرد که نیروهای کرملین از پیشروی جلوگیری خواهند کرد.

وی در بیانیه ای ویدئویی خطاب به ساکنان جنوب اوکراین گفت: در این مرحله چیزی تغییر نکرده و ترسی وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پنجشنبه گذشته اعلام کرد که درگیری بین روسیه و اوکراین و همچنین درگیری ها در مرزهای جمهوری های مستقل نتیجه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و با امضای فرمان هایی برای به رسمیت شناختن استقلال خرسون است. و زاپوریژیا راه را برای الحاق این مناطق به روسیه هموار کردند روز جمعه مراسم رسمی الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه برگزار شد.

این اقدام پس از برگزاری همه پرسی الحاق به روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از 23 تا 27 سپتامبر (1 تا 5 مهر) صورت گرفت.

0ee9a0a9 7fe4 402e b1b2 c56288695809 خبر خاکستری

بر اساس نتایج نهایی، 99.23 درصد از رأی دهندگان در جمهوری خلق دونتسک، 98.42 درصد در جمهوری خلق لوهانسک، 93.11 درصد در منطقه Zaporozhye و 87.05 درصد از ساکنان منطقه Kherson می خواهند بخشی از فدراسیون روسیه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید