حمله نیروهای اوکراینی به مناطق تحت کنترل روسیه در جنوب خرسون

ولادیمیر سالدو، فرماندار خرسون روز پنجشنبه گفت که بیش از 70000 نفر از ساکنان خرسون و مناطق اطراف آن به ساحل چپ رودخانه دنیپر نقل مکان کرده اند. مقامات منطقه‌ای از ساکنان خواسته‌اند تا شهر را تخلیه کنند زیرا اوکراین برای بازپس‌گیری خرسون که توسط نیروهای روسی در روزهای اولیه درگیری تصرف شده بود، حمله‌ای را آغاز می‌کند.

کریل استروموسوف معاون فرماندار نیز گفت که اعضای اداره منطقه ای تحت حمایت روسیه نیز فرار کرده اند.

نیروهای اوکراینی خرسون را از غرب محاصره کردند و به پایگاه روسیه در ساحل غربی رود دنیپر که منطقه و کشور را تقسیم می کند، حمله کردند.

اوکراین این حمله را برای بازپس گیری استان خرسون و مرکز آن، که شهری به همین نام است، آغاز کرد که نیروهای روسی در روزهای اولیه جنگ آن را تصرف کردند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گزارش‌هایی مبنی بر خروج احتمالی نیروهای روسیه از شهر را به عنوان اطلاعات نادرست تعریف کرد.

زلنسکی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera گفت: ما هیچ مدرکی دال بر فرار نیروهای روسی از هورسون نداریم. به نظر من روسیه با انتشار این اخبار جعلی اقدام به عملیات اطلاعاتی و جنگ روانی کرده است تا با اعزام نیروهای خود از سایر مناطق حساس به خرسون ما را فریب دهد و ما را آسیب پذیر کند.

وی افزود: ما در دام عملیات اطلاعاتی آنها نمی افتیم زیرا می دانیم که نه تنها نیروهای روسی از منطقه خرسون فرار نکرده اند، بلکه زبده ترین سربازان روسیه در آن منطقه مستقر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید