انفجار مهیب در خرسون بر اثر حمله موشکی اوکراینی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع محلی صبح سه شنبه از حمله موشکی ارتش اوکراین به منطقه «نووا کاخوفکا» در منطقه خرسون خبر دادند.

اداره نظامی-مدنی خرسون گزارش داد که نیروهای اوکراینی با استفاده از سیستم پرتاب موشک متحرک ایالات متحده (HIMARS) به آن منطقه حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در نتیجه این حمله، انبارهای حاوی «نیترات پتاسیم» که یکی از مواد اولیه مورد استفاده در تولید موتورهای موشکی است، هدف قرار گرفتند و انفجاری قوی روی داد.

به گفته ولادیمیر لئونتیف، رئیس دپارتمان نظامی – غیرنظامی خرسون، بیمارستان و ساختمان های مسکونی نزدیک این انبارها به شدت آسیب دیده و تلفات جانی نیز گزارش شده است.

لئونتیف به اسپوتنیک گفت که حمله اوکراین به نوا کاخوفکا چندین نفر را کشت و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد و صدها آپارتمان مسکونی را “به معنای واقعی کلمه” ویران کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات اولیه، این موشک‌های آمریکایی هیمارس با دقت بالا هستند. «آنها عمداً در مرکز شهر صلح آمیز نوایا کاخوفکا هدف گلوله قرار گرفتند.

این سرباز افزود: ما همچنان در حال پذیرش مجروحان از منطقه هستیم، آمبولانس ها به طور مداوم در حال کار هستند، تا اواسط فردا از تعداد تلفات مطلع خواهیم شد. شناسایی کسانی که در چنین آتش سوزی هایی جان خود را از دست داده اند بسیار دشوار است.»

مقامات محلی در نوا کاخوفکا همچنین می گویند که تعداد دقیق قربانیان حمله اوکراین به این شهر باید تا صبح روز سه شنبه تایید و اعلام شود.

پیش از این، یک انفجار قوی در نزدیکی شهر Odiyevka، محل بزرگترین کارخانه کک و مواد شیمیایی اوکراین، یک ابر قارچی بزرگ ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید