انفجار مهیب در بغداد پایتخت عراق را تکان داد

ساعت: 03:40
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800342

ساعاتی پس از حمله موشکی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، منابع خبری از صدای انفجاری قوی در منطقه دیگری از بغداد، پایتخت عراق خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، ساعاتی پس از حمله موشکی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، انفجاری در شمال بغداد در ساعات اولیه روز جمعه گزارش شد.

العربیه گفت که صدای انفجار در منطقه ادهمیه در چهار مایلی شمال فضای سبز بغداد شنیده شد.

گزارش ها حاکی از آن است که آمبولانس ها در محل حاضر شده اند، اما جزئیات بیشتری تا اوایل صبح منتشر نشده است.

برخی منابع همچنین گفتند که هدف انفجار در منطقه ادهمیه دفتر حزب رهبری سیاسی مرتبط با محمد الحلبوسی، رئیس جدید پارلمان عراق بوده است. روز قبل یک نارنجک دستی به طرف ساختمان حزب پرتاب شد.

ساعاتی پیش از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه ادهمیه، کانال تلگرامی صابرین نیوز از صدای سه انفجار در منطقه سرسبز بغداد خبر داد. پایگاه خبری بغداد الیوم نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که سفارت آمریکا در بغداد مورد حمله نیروهای ناشناس با دو موشک قرار گرفته و پس از این انفجارها تمامی ورودی های سفارت آمریکا مسدود شده است.

فیلم های منتشر شده از این حمله نیز نشان می دهد که سامانه های دفاعی سیرام ارتش آمریکا به طور مداوم به سمت موشک های شلیک شده شلیک می کنند.

گفتنی است هنوز هیچ گروه مقاومت عراق مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. میزان خسارات انسانی و زیست محیطی به سفارت آمریکا نیز مشخص نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید