انفجار یک بمب در نزدیکی بغداد، پایتخت عراق، دستکم 9 داعشی را کشته است.


ساعت: 07:26
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837934

مرکز اطلاعات امنیتی ارتش عراق بامداد چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش عراق در انفجار تونل داعش در کرکوک 9 تروریست را به هلاکت رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز اطلاعات امنیتی عراق در بیانیه ای افزود: کوه های گرانی. تروریست های داعش را نابود کنید و آنها را بکشید.


این بیانیه می افزاید: نیروهای امنیتی توانستند چند تن از اعضای داعش از جمله کالایی به نام «ابوعمر» را شناسایی کنند. یک تروریست از اعضای فرقه نهاوند داعش و یک داعشی دیگر با نام مستعار «ابوصفیه» شناسایی شد.

در این بیانیه آمده است: «بر اساس اطلاعات دریافتی، این عناصر تروریستی که به جهنم و بدترین سرنوشت فرستاده شدند، در حمله به تیپ 96 لشکر 14 فروردین گذشته نیز شرکت داشتند.

تحرکات داعش در دیالی و کرکوک در هفته‌ها و ماه‌های اخیر و واکنش‌های خشونت‌آمیز ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی به‌ویژه در مناطق کوهستانی کرکوک تشدید شده است. جایی که تروریست ها پنهان می شوند، استفاده از زمین و ناهمواری های زمین حتی بیشتر ادامه می یابد.

نیروهای امنیتی عراق برای از بین بردن عناصر تروریستی در این منطقه تلاش می کنند، اما حرکت بقایای داعش در مناطق و استان های آسیب دیده در ماه های اخیر با حمایت آمریکا افزایش یافته است که به حمله تروریستی و جنایت روز سه شنبه (26 اکتبر) منجر شد. (25 نوامبر 1400) به روستای الرشاد در ناحیه مقدادیه در استان دیاله. حمله ای که در آن 30 غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید